کفش ونس چیست؟

کفش ونس چیست؟

امروزه در دنیای کفش‌، برندهای گوناگون در تلاش برای ارائه کفش‌هایی استاندارد، شیک و باکیفیت هستند. در میان انبوه برندهای متعدد، کفش ونس را می‌توان یکی از مارک‌های پرطرفدار و ممتاز دانست که همواره توانسته جایگاه ویژه‌ای را در زمینه کفش اسپرت به خود اختصاص دهد. پرسشی که در این میان اهمیت دارد این است که به طور کلی کفش ونس چیست و دقیقاً چه چیزی آن را از سایر کفش‌های موجود در بازار متمایز می‌سازد؟

کیفیت بالا، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کفش‌های ونس از جمله ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در استایل‌های مختلف تبدیل می‌کنند. در ادامه این مقاله از شیکومد برای اینکه بدانید به چه کفشی ونس میگویند و ونس یعنی چی و همچنین با مدل‌های مختلف آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

کفش ونس چیست؟ (تاریخچه کفش ونس)

در پاسخ به سوال متداول کفش ونس چیست؟ بهتر است نگاهی کوتاه بر تاریخچه کفش ونس و به طور کلی برند آن داشته باشید. ونس یک شرکت آمریکایی تولیدکننده کفش بوده که در ایالات کالیفرنیا مستقر است. در واقع این برند توسط‌ پل ون دورن به همراه دو برادر خود در سال ۱۹۶۶ تأسیس شد. این برند محبوب آمریکایی علاوه بر تولید کفش‌های باکیفیت به عرضه تی‌شرت، هودی، جوراب و کلاه نیز می‌پردازد.

تاریخچه کفش ونس

ویژگی‌های کفش ونس

امروزه برند ونس به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به یکی از برندهای خوش‌نام کفش در جهان تبدیل شده‌ است.

برخی از ویژگی‌های مهم کفش ونس عبارتند از:

  1. جنس: در تولید کفش‌های ونس همواره از مواد اولیه باکیفیت و بادوام استفاده شده که همین امر مقاومت کفش را در برابر سایش به دنبال دارد. همچنین محافظ‌های توری و حلقه‌ها مانع از آسیب دیدن بندهای کفش می‌شوند. بالشتک و قسمت بالایی کفش به افراد این اطمینان را می‌دهد که فرم آن در برابر فشار بیش از حد خراب نخواهد شد. از طرف دیگر جنس قسمت فوقانی کفش به‌ گونه‌ای است که امکان تهویه هوا را به درستی فراهم می‌کند و پا را در تمام طول روز خشک نگه می‌دارد.
  2. زیره کفش: از زیره کفش ونس نیز نمی‌توان غافل شد. طراحی و ساختار فوق‌العاده کتانی ونس برای پیاده‌روی بر روی سطوح گوناگون کاملاً مناسب است. در واقع زیره لاستیکی مرغوب این کفش یکی دیگر از مزایای متعدد آن به شمار می‌رود.
  3. ماندگاری و کیفیت: وقتی صحبت از کفش‌های اسپرت مرغوب می‌شود، نام ونس می‌درخشد و کفش ونس کیفیت بالای دارد. در مجموع یکی از دلایل محبوبیت این برند را می‌توان ماندگاری بسیار بالا و کیفیت مطلوب آن دانست؛ به طوری که شما عزیزان با مراقبت اصولی از کفش‌ها می‌توانید تا سال‌های متمادی از آن استفاده کنید و لذت پیاده‌روی با کفشی سبک و راحت را به خود هدیه دهید.
  4. قیمت مناسب: اگرچه با مرور مطالب ذکر شده پیرامون کفش ونس و کیفیت مطلوب آن انتظار می‌رود این کفش‌ها بسیار گران قیمت باشند، اما این موضوع صحیح نبوده و کتونی‌های ونس ضمن دوام و ماندگاری بالا، قیمت مقرون به‌صرفه و اقتصادی نیز دارند.

به چه کفشی ونس میگویند

انواع مدل‌های کفش ونس

برند ونس مدل‌های مختلفی از کفش‌ها را برای سلیقه‌‌های گوناگون ارائه می‌دهد.

چند نمونه از محبوب‌ترین مدل‌های ونس به شرح زیر است:

  • ونس old skool: یکی از مدل‌های معروف و قدیمی ونس، مدل old skool است که جزو نمونه‌های کلاسیک این برند نیز به حساب می‌آید. این کتونی ساق کوتاه همراه با زیره‌ای پهن دارد و معمولاً جنس آن جیر و یا چرم است.
  • ونس SK8-Hi: اگرچه برند ونس کتونی‌های ساق‌دار متعددی را تولید و روانه بازار کرده، اما هیچ یک از آن‌ها به اندازه ونس SK8-Hi معروف و پرطرفدار نیستند. طراحی رویه کفش SK8-Hi برگرفته از المان‌های اسکیت سواری و فرهنگ پانک است. این مدل کفش‌ها به دلیل ساق‌های بلند و ضخیم از مچ پا محافظت بیشتری می‌کنند و در مجموع برای اسکیت‌برد و فعالیت‌های ورزشی طراحی شده‌اند. معمولاً آقایان تمایل بیشتری به خرید و پوشیدن این مدل کفش ونس دارند.
  • ونس Slip-On: این مدل از دیگر طرح‌های محبوب ونس به حساب می‌آید که به راحت بودن معروف است. کفش‌های Slip-On بدون بند هستند و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت این مدل کفش‌های ونس جزو گزینه‌های مناسب برای استفاده روزانه و پیاده‌روی به شمار می‌روند.
  • ونس Authentic: این مدل کفش از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار است. در واقع کفش‌های Authentic ظاهری ساده دارند و در طراحی آن‌ها از رنگ‌های خنثی بهره گرفته‌اند. طراحی به‌خصوص این مدل کفش ونس، آن را پیاده‌روی و اسکیت‌برد مناسب می‌سازد.

ونس یعنی چی

کاربرد کفش ونس

پیش‌تر گفتیم که کفش ونس چیست و مدل‌های محبوب آن را معرفی کردیم؛ اکنون بد نیست تا کاربردهای این کفش محبوب را نیز بدانید. هنگامی که افراد به دنبال پاسخ کفش ونس یعنی چه می‌گردند معمولاً به این موضوع می‌رسند که کفش‌های ونس به دلیل راحتی و سبکی انتخابی ایده‌آل جهت استفاده روزانه به حساب می‌آیند. در واقع شما عزیزان می‌توانید کفش‌های ونس را به آسانی با لباس‌های مختلف ست کنید و استایلی شیک و راحت را به خود هدیه دهید؛ اما این تمام ماجرا نیست! کفش‌های ونس به دلیل زیره‌های چسبنده و انعطاف‌پذیر برای ورزشکاران نیز مناسب هستند؛ به طوری که می‌توانید از ویژگی‌های خارق‌العاده مدل‌های Old Skool و SK8-Hi برای اسکیت‌برد حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

کفش ونس یعنی چه

مراقبت و نگهداری از کفش ونس

اکنون که دریافتید کفش ونس چیست و به چه کفشی ونس میگویند، نوبت به شیوه نگهداری از این کفش محبوب می‌رسد.

اگرچه کفش‌های ونس به کیفیت و دوام بالا مشهور هستند، اما همانند سایر انواع کفش و کتونی‌ به مراقبت اصولی نیاز دارند. اولین گام برای حفظ شکل و زیبایی کفش ونس را می‌توان نگهداری در یک مکان خشک و خنک دانست. پیروی از دستورالعمل‌های تمیزکاری ارائه شده توسط سازنده نیز می‌تواند به شما برای حفظ هرچه بهتر این کتونی‌ها کمک کند. بسته به مدل و طرح کفش‌های ونس، شیوه تمیز کردن آن‌ها متفاوت است و برای همه آن‌ها نمی‌توان نسخه یکسانی پیچید.

از طرف دیگر تابش مستقیم نور آفتاب تأثیر منفی بر شکل ظاهری کفش‌های ونس دارد؛ به طوری که اشعه UV می‌تواند منجر به رنگ‌پریدگی و حتی تغییر رنگ کتونی ونس شود؛ بنابراین حتی‌المقدور از نگهداری این کفش در تماس با نور مستقیم خورشید خودداری کنید. همچنین از قرارگیری کفش ونس در برابر حرارت بالا بپرهیزید، چرا که این امر موجب تغییر شکل و یا آسیب به کفش می‌شود.

سخن پایانی

در مقاله کفش ونس چیست دریافتید که اگرچه کفش‌های ونس در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند، اما آنچه در این میان مشترک است کیفیت مطلوب و قیمت مناسب آن‌ها خواهد بود. نگاهی مختصر بر تاریخچه کفش ونس نشان می‌دهد که این برند محبوب با بیش از نیم قرن تجربه به درستی توانسته نظر افراد مختلف را به سمت کفش‌های خود جلب و رضایت آن‌ها را نیز کسب کند. کم لطفی است اگر در هنگام پاسخ به کفش ونس یعنی چه صحبتی از جنس مرغوب این کفش‌ها نشود، همان‌طور که پیش‌تر نیز ملاحظه کردید برند ونس در تولید کفش‌های خود از متریال اولیه باکیفیت بهره برده تا بتواند محصولی باکیفیت را در دسترس عموم مردم قرار دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد