نام انواع کیف زنانه و دخترانه

نام انواع کیف زنانه و دخترانه

اگر عاشق کیف هستید و نمی‌توانید یک روز را بدون همراه داشتن آن بگذرانید، باید در مورد انواع مختلف و نام انواع کیف زنانه که در دسترس هستند هم اطلاعات کافی داشته باشید تا مدل مناسب را برای خود بخرید. در این مقاله از شیکومد قصد داریم شما را با اسم انواع کیف های زنانه و دخترانه که می‌توانید انتخاب کنید آشنا کنیم. با داشتن اطلاعات کافی در این مورد، انتخاب محصولی که مطابق سلیقه و نیاز شما باشد راحت خواهد شد.

اسم انواع کیف زنانه

قبل از معرفی انواع کیف زنانه همان‌طوری که در مقاله راهنمای خرید کیف زنانه هم اشاره شد، باید یکسری نکات را برای انتخاب گزینه مناسب در نظر داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مناسبت و موقعیت: کیف انتخابی شما باید با رویداد یا موقعیتی که قصد حضور در آن را دارید همخوانی داشته باشد.
  • جنس: جنس در دوام کیف اثر دارد و برای همین باید به آن توجه ویژه داشته باشید.
  • برند: روی خرید کیف‌دستی از یک برند معتبر سرمایه‌گذاری کنید، زیرا کیفیت و جذابیت آن تضمین شده است.

علاوه بر موارد بالا باید سبک‌های مختلف کیف و اسم انواع آن را بدانید تا در هنگام خرید کیف زنانه سردرگم نشوید.

برای راحتی کار شما در ادامه 15 نمونه از رایج‌ترین مدل‌های کیف را بررسی کرده‌ایم.

اسم انواع کیف زنانه و دخترانه عبارتند است از:

  1. کیف رو دوشی
  2. کوله‌ها
  3. کیف ‌دستی
  4. کیف کلاچ
  5. کیف هوبو
  6. کیف ساحلی
  7. کیف کراس بادی
  8. توتبگ
  9. کیف دستی سطلی
  10. کیف مچی
  11. کیف و کوله کیسه‌ای
  12. کیف مینایودیر
  13. فولدر بگ
  14. کیف استوانه‌ای یا بشکه‌ای
  15. فانی پک

در ادامه به معرفی هر مدل از این کیف ها می پردازیم.

نام انواع کیف زنانه: کیف رو دوشی

1. کیف رو دوشی

از میان نام انواع کیف زنانه کیف رو دوشی یکی از آشناترین و کاربردی‌ترین کیف‌های زنانه به شمار می‌رود. این مدل کیف‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای همین انتخاب کیفی که برای کاربری روزانه یا مهمانی و مجلس باشد برای شما آسان خواهد بود.

2. کوله‌ها

نمی‌توان اسم انواع کیف ها را آورد اما از کوله پشتی غافل شد. این مدل کیف برای زنان شاغل عالی بوده و به ‌نوعی یک مدل میان کیف‌دستی و کیف لپ‌تاپ است. از کوله می‌توان برای دانشگاه، کار یا حتی روزمره استفاده کرد. تنوع کوله‌ها بسیار بالا است و اندازه متنوعی هم دارند که متناسب با نیاز خود باید از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

3. کیف ‌دستی

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین کیف ها در میان نام انواع کیف دخترانه، کیف‌های دستی هستند. این مدل کیف‌ها به دلیل حمل روی دست این نام را گرفته‌اند. البته اغلب مدل‌ها دارای بندی هم هستند که بتوان روی شانه حمل کرد، اما به دلیل اندازه کوچک‌تر نسبت به کیف رو دوشی به این نام شهرت دارند. کیف‌های دستی برای قرار دادن دسته‌کلید، کارت بانکی، لوازم‌آرایشی کوچک کاربردی بوده و گزینه مناسبی برای استفاده روزمره هستند.

4. کیف کلاچ

کیف کلاچ بهترین انتخاب برای مجالس عروسی و مهمانی است، زیرا وقتی همه ما برای یک رویداد یا مهمانی لباس پوشیده‌ایم، نمی‌توانیم کیف بزرگی به همراه داشته باشیم. این مدل کیف‌ها اغلب دارای زرق‌وبرق و تزئینات خاصی هستند تا به ‌راحتی بتوان با لباس‌های مجلسی استایل کرد و خوش درخشید. البته مدل‌های بزرگ‌تری از کیف کلاچ نیز در بازار وجود دارد که طراحی ساده و مینیمال دارند تا بتوان برای استایل‌های کژوال و به ‌صورت روزمره هم از آن‌ها استفاده کرد.

اسم انواع کیف زنانه: کیف هوبو

5. کیف هوبو

شاید در میان نام انواع کیف زنانه و دخترانه این مدل کیف را نشناسید و اسم آن به گوش تان نخورده باشد، اما یکی از این کیف‌ها را همین الان در کمد خود داشته باشید. هوبو یک کیف رو دوشی است؛ اما نه به آن پهنی. شکل هلالی باعث می‌شود که به این نام خوانده شود. اگر از کیف‌های معمولی رو دوشی یا کوله‌پشتی‌های خود خسته شده‌اید، Hobo انتخاب خوبی برای استفاده روزمره و موقعیت‌های نیمه‌رسمی است.

6. کیف ساحلی

هیچ‌چیزی بهتر از آفتاب گرفتن کنار دریا و گذراندن تعطیلات در ساحل لذت‌بخش نیست. در چنین مواردی داشتن یک کیف که بتوان وسایل مورد نیاز از صندل و کرم ضد آفتاب گرفته تا لباس شنا را در خود جای بدهد بسیار ضروری است. کیف ساحلی در مدل‌های مختلف از حصیری گرفته تا جنس پارچه‌ای در دسترس شما قرار دارد. اندازه این کیف‌ها اغلب بزرگ است و باید به ضد آب بودن آن در حین خرید توجه داشته باشید.

7. کیف کراس بادی

نمی‌توان نام انواع کیف زنانه را آورد اما ترند این روزها یعنی کراس بادی را از قلم انداخت. کراس بادی یا کیف‌های یک طرفه دارای بندی پهن هستند و همان‌طور که از نامشان مشخص است می‌توان یک طرفه روی دوش انداخت. سهولت در استفاده و آزاد بودن دست‌ها باعث شده تا استفاده از این مدل کیف به ‌شدت پرطرفدار باشد.

8. توتبگ

در میان اسم انواع کیف های زنانه یکی از نام‌هایی که این روزها بسیار می‌شنوید تت بگ یا توتبگ است. این مدل کیف مستطیلی‌شکل اغلب پارچه‌ای بوده و دارای دو دسته کوچک موازی با یکدیگر است. اغلب از آن برای خرید استفاده می‌شود و برای راحتی بیشتر اغلب مدل‌های توتبگ زیپی ندارند.

اسم انواع کیف دخترانه: کیف دستی سطلی

9. کیف دستی سطلی

کیف سطلی همان‌طور که از نامش پیدا است به دلیل جادار بودن، باز شدن راحت سر آن، عمق خوب و اضلاع بلندش طرفداران زیادی دارد. اولین کیف سطلی توسط Louis Vuitton در سال 1932 ساخته شد. این مدل انتخاب عالی برای خانم‌هایی به شمار می‌رود که کیف‌های دوشی از نظر فضا آن‌ها را محدود می‌کنند و به دنبال خرید کیف زنانه جادار هستند.

10. کیف مچی

در ادامه لیست نام انواع کیف زنانه نوبت به کیف مچی یا wrist bag می‌رسد. این مدل کیف را با یک بند روی مچ دست می‌بندند و برای قرار دادن کارت‌های بانکی، موبایل و سوئیچ خودرو یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. تنوع رنگ و مدل این نوع کیف آن را به انتخاب بسیاری از زنان جوان امروزی تبدیل کرده است.

11. کیف و کوله کیسه‌ای

در میان اسم انواع کیف زنانه، شاید به نام کیف یا کوله کیسه‌ای (Pouch) برخورده باشید. این مدل کیف‌ها طراحی خاص و پیچیده‌ای ندارند و از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند. همین امر باعث شده تا برای استفاده روزمره مناسب باشند. نکته مهم در مورد طراحی این مدل کیف زنانه، دهانه آن است که به‌جای بسته شدن با زیپ یا دکمه، با کمک یک بند جمع می‌شود.

اسم انواع کیف های زنانه: کیف مینایودیر

12. کیف مینایودیر

کوچک و خاص بودن طراحی کیف مینایودیر (Minaudiere) باعث شده تا انتخاب بسیاری از خانم‌های شیک‌پوش برای مهمانی و مجالس باشد. از این کیف به‌ عنوان کیف شب نیز نام برده می‌شود. استفاده از سنگ، جواهر و نگین برای تزئین این مدل کیف و تنوع شکل و طرح از دیگر ویژگی‌های کیف مینایودیر به شمار می‌رود.

13. فولدر بگ

کیف تاشو یا فولدر بگ یکی دیگر از نام انواع کیف زنانه است. این مدل کیف مستطیلی بوده و بخش بالایی آن تا می‌شود. همچنین طراحی آن به‌ صورت رو دوشی است. تا شدن بخش بالایی و چفت شدن با بدنه به کمک دکمه باعث شده تا به این مدل کیف زنانه، فولدر بگ بگویند.

14. کیف استوانه‌ای یا بشکه‌ای

این مدل کیف به‌ صورت استوانه‌ای طراحی شده است؛ جادار بودن از ویژگی‌های مهم این مدل کیف به شمار می‌رود و انتخاب خوبی برای سفر یا باشگاه است. همچنین اغلب مدل‌های آن دو بند دستی و یک بند رو دوشی دارند.

نام انواع کیف دخترانه: فانی پک

15.فانی پک

فانی پک که با نام کیف کمری هم در بازار به فروش می‌رسد، به ‌نوعی کیف کوچک و پهن گفته می‌شود که به دور کمر بسته شده و می‌توان آن را به‌ صورت یک طرفه هم روی شانه آویزان کرد. ابعاد این مدل کیف کوچک بوده و برای حمل وسایل کوچک و حفظ امنیت گوشی، پول و ... بسیار کاربردی است.

شاید برای تان مفید باشد:

سخن پایانی

در پایان مقاله نام انواع کیف زنانه و دخترانه بهتر است بدانید که انتخاب کیف زنانه مناسب، چیزی فراتر از انتخاب یک اکسسوری ساده است؛ این انتخاب باید با سبک زندگی، نیازها و حتی استایل شخصی شما همخوانی داشته باشد. در این مقاله با معرفی اسم انواع کیف های زنانه از جمله کیف‌های دوشی، کلاچ، کراس بادی و ...، تلاش شد تا راهنمایی جامع برای شناخت مدل‌های مختلف ارائه شود. هر نوع کیف ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارد و دانستن این تفاوت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب‌های بهتری بر اساس موقعیت‌های مختلف داشته باشید.

به‌خاطر داشته باشید که جنس، دوام، برند و تطابق کیف با استایل و نیازهای شما از عوامل کلیدی در خرید یک کیف مناسب است. در نهایت، انتخاب کیفی که هم کاربردی و هم شیک باشد، می‌تواند استایل شما را تکمیل کند و به شما کمک کند تا در هر موقعیتی با اعتماد به‌نفس بیشتری ظاهر شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد