تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی

تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی

چرم باکیفیت و طبیعی می‌تواند مادام‌العمر دوام بیاورد و ظاهر نو خود را به بهترین شکل حفظ کند؛ برای همین بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند که یک ست کیف و کفش چرم در کمد خود داشته باشند. با این ‌حال چرم مصنوعی نیز بازار را قبضه کرده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است؛ اما به گردپای چرم طبیعی نمی‌رسد. چندین راه برای تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی وجود دارد که در این مطلب از شیکومد به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

روش‌های تشخیص و شناسایی کیف چرم طبیعی

چرم واقعی و چرم مصنوعی دیگر به ‌راحتی از یکدیگر قابل‌تشخیص نیستند؛ حداقل به این دلیل که مواد و فرآیندهای ساخت چرم مصنوعی بسیار بهبود یافته است. چرم مصنوعی واقعاً می‌تواند چشم یک فرد عادی را فریب دهد.

روش‌های تشخیص و شناسایی کیف چرم طبیعی عبارتند از:

  1. برچسب محصول را به‌ دقت بخوانید.
  2. کیف را بو کنید.
  3. آن را خیس کنید.
  4. آن را لمس کنید.
  5. چرم را فشار دهید.
  6. کیف انتخابی خود را از نزدیک بررسی کنید.
  7. قیمت محصول را در نظر داشته باشید.
  8. بخش پشتی آن را بررسی کنید.

با توجه به نکات و ترفندهای لیست بالا که در ادامه به آنها می پردازیم، تشخیص چرم واقعی از چرم مصنوعی برای شما آسان خواهد شد:

تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی

1. برچسب محصول را به‌ دقت بخوانید.

در هنگام خرید کیف، خواندن برچسب آن بهترین و ساده‌ترین راه برای تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی است. توصیه می‌شود این برچسب را به دقت بخوانید و اگر اصطلاحات یا نمادهای تخصصی دارد، از فروشنده کمک بگیرید.

2. کیف را بو کنید.

یکی دیگر از معتبرترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی نوع بوی آن است. چرم طبیعی بویی متفاوت از چرم مصنوعی خواهد داشت؛ البته بوی ابتدایی هر دو تا حدی به دلیل چسب‌ها و مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید است. کیفی که از جنس چرم مصنوعی باشد، معمولاً بوی وینیل و مواد شیمیایی می‌دهد، در ‌حالی ‌که چرم واقعی بوی بدن حیوانات را دارد. همچنین چرم مصنوعی با کیفیت پایین‌تر می‌تواند بوی شدید پلاستیک بدهد.

3. آن را خیس کنید.

دیگر روش تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی چکاندن یک قطره آب روی آن است. چرم واقعی و طبیعی یک محصول با قابلیت تنفس‌پذیری است، بنابراین آب را جذب می‌کند. با این روش به‌ راحتی می‌توانید چرم واقعی را از چرم مصنوعی متمایز کنید. چرم طبیعی در عرض چند دقیقه آب را جذب می‌کند، اما چرم مصنوعی این‌گونه نیست و آب از روی آن لیز می‌خورد.

تشخیص کیف زنانه چرم طبیعی از مصنوعی

4. آن را لمس کنید.

برای تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی کافی است آن را لمس کنید. چرم واقعی در طیف وسیعی از بافت‌ها موجود است و بسته به کیفیت و نوع، منافذ و بافت آن می‌تواند درشت یا صاف باشد. اگر کیف انتخابی شما بیش ‌از حد صاف به نظر برسد یا حس پلاستیکی بودن به شما انتقال دهد، به احتمال زیاد مصنوعی است.

چرم واقعی مانند اثرانگشت، منحصربه‌فرد است. دانه طبیعی چرم واقعی هرگز به اندازه دانه چرم مصنوعی برجسته نیست. گاهی اوقات می‌توانید منافذ کوچک را احساس کنید یا ببینید. علاوه بر این، چرم طبیعی گاهی برجستگی‌های کوچکی دارد که شبیه به نیش حشرات است. این ایرادات کوچک در قسمت منافذ قابل‌لمس خواهد بود؛ اما نگران نباشید، این عیوب به‌هیچ‌وجه از کیفیت چرم نمی‌کاهد. برعکس، این نواقص حتی نشانه کیفیت هستند.

5. چرم را فشار دهید.

دیگر روش تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی این است که چرم را فشار دهید و به دنبال چین‌وچروک بگردید. چرم واقعی زیر لمس شما چین‌وچروک می‌شود، درست مانند پوست واقعی. چرم ساخته‌شده از مواد مصنوعی، مانند پلاستیک، معمولاً فقط زیر انگشت شما فرو می‌رود و سفتی و شکل خود را حفظ می‌کند.

چرم را خم کرده و کشش و تغییر رنگ را بررسی کنید. چرم طبیعی ماهیت کشسانی بالایی دارد و به ‌راحتی کش می‌آید. وقتی چرم اصل را خم می‌کنید، معمولاً تغییر رنگ داده و چروک می‌شود. از سوی دیگر، چرم مصنوعی بسیار سفت‌تر و غیرقابل انعطاف بوده و معمولاً خم کردن آن دشوار است.

6. کیف انتخابی خود را از نزدیک بررسی کنید.

دیگر روش تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی این است که منافذ چرم را حتماً بررسی کنید. اگر بیش ‌از حد منظم و هماهنگ باشد، باید در طبیعی بودن چرم شک کنید. چرم اصل به دلیل طبیعی بودن دارای الگوی ناهماهنگی از منافذ است. در مقابل چرم مصنوعی، الگوی ثابت و تکراری از نظر منافذ دارند.

7. قیمت محصول را در نظر داشته باشید.

قیمت به ‌عنوان شاخص اصلی و مهم برای تشخیص کیف چرم طبیعی از کیف چرم مصنوعی است. محصولات ساخته ‌شده از چرم طبیعی در اغلب موارد گران‌تر از کیف‌هایی هستند که از جنس چرم مصنوعی ساخته‌ شده باشند.

8. بخش پشتی آن را بررسی کنید.

برای تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی، بخش پشتی آن را بررسی کنید. بخش پشت کیف زنانه چرم طبیعی فیبری و خشن است. از طرفی پشت چرم مصنوعی بسیار نرم و صاف خواهد بود. این امر به دلیل فرآیند تولید چرم مصنوعی است؛ زیرا بخش پشتی از متریال خاصی پوشانده می‌شود تا شبیه به چرم طبیعی باشد، اما این جنس مواد بسیار نرم‌تر از بخش پشتی چرم طبیعی خواهد بود.

روش های تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی

چرا تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی اهمیت دارد؟

همان‌طور که در راهنمای خرید کیف زنانه اشاره شد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حین خرید چنین محصولی باید به آن توجه داشته باشید، قیمت است. از آنجایی‌ که کیف‌های زنانه ساخته ‌شده از چرم طبیعی قیمت بالاتری دارند، بدون شک تشخیص این دو از هم اهمیت زیادی خواهد داشت.

موارد زیر، اهمیت تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی را مشخص می کند:

  • روش نگهداری چرم طبیعی و مصنوعی با یکدیگر تفاوت دارد برای همین باید بدانید که کدام را خریداری می‌کنید.
  • نکته دیگر اینکه کیف با چرم طبیعی اغلب قیمت بالاتر و عمر بیشتری دارد. اگر این فاکتورها برای شما اهمیت دارد باید بدانید این دو چه تفاوتی با یکدیگر خواهند داشت؟!
  • نکته دیگر اینکه چرم طبیعی از پوست دباغی‌شده حیوانات تهیه می‌شود. بسیاری از افراد حامی حقوق حیوانات این امر را نمی‌پسندد و اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید به دنبال کیف زنانه از جنس چرم مصنوعی باشید.

سخن پایانی

در دنیایی که فرآیندهای ساخت چرم مصنوعی در حال پیچیده‌تر شدن است، تشخیص کیف چرم طبیعی از مصنوعی در نگاه اول می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این راهنما به شما کمک می‌کند تا چرم واقعی را با اطمینان تشخیص دهید. دانستن تفاوت‌های بین چرم مصنوعی و چرم واقعی نه‌ تنها برای خرید یک محصول باکیفیت، بلکه برای مراقبت و تمیز کردن مناسب کیف انتخابی شما و همچنین برای در نظر گرفتن ترجیحات شخصی و ملاحظات اخلاقی مهم است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد