آموزش بستن بند کتونی

آموزش بستن بند کتونی

طریقه بستن بند کتونی نقش زیادی در راحتی کفش به‌خصوص برای پیاده‌روی و دویدن دارد. حتی اموزش بستن بند کتونی به شکل درست باعث می‌شود تا مشکلاتی چون لغزش پاشنه پا و تاول را تجربه نکنید. فرقی نمی‌کند یک جفت کفش کاملاً جدید خریده‌اید یا می‌خواهید بندهای کفش قدیمی خود را به شیوه بهتری ببندید، این مطلب از شیکومد که در مورد آموزش بستن بند کتونی حرفه ای است به شما در این راه کمک خواهد کرد.

6 تکنیک جذاب و اصولی برای بستن بند کتونی و کفش

بستن بند کتونی دخترانه یا پسرانه تکنیک‌های خاص خود را دارد و برای حفظ سلامت پا و طول عمر بیشتر کفش، یادگیری آن‌ها الزامی است. اگر به فکر خرید کتونی جدید هستید یا می خواهید کفش قدیمی تان زیباتر شوند، یکی از روش‌های زیر را برای بستن بند آن امتحان کنید، بدون شک از نتیجه راضی خواهید بود.

بستن بند کفش: تکنیک کلاسیک

یک: تکنیک کلاسیک

اگر به دنبال آموزش بستن بند کتونی ساده اما در عین ‌حال حرفه‌ای هستید، این تکنیک به شما کمک زیادی خواهد کرد. با این تکنیک دیگر خبری از تاول‌های پاشنه پا یا سایش بیش از حد بخش پشتی کفش نیست و حرکت بیش از حد پا را در کفش کاهش می‌دهد.

برای بستن بند کتونی بر اساس تکنیک کلاسیک باید:

  1. بند کفش را به شکل متقاطع یا ضربدری تا دو سوراخ آن ببندید.
  2. سپس هر بند را در همان جهتی که هست از دو سوراخ باقی‌مانده به ‌صورت عمودی عبور دهید تا دو حلقه در دو طرف کفش ایجاد شود.
  3. در نهایت بند کفش را به ‌صورت ضربدری از حلقه‌های روبرو عبور دهید و به روشی که دوست دارید گره بزنید. این کار باعث می‌شود تا بند محکم‌تر و بهتر در جای خود فیکس شود.

بستن بند کتونی: تکنیک کلاسیک موازی

دو: تکنیک کلاسیک موازی

اگر احساس می‌کنید کفش‌هایتان در بخش بالای پایتان خیلی تنگ است و فشار زیادی به مچ پا وارد می‌کند، این تکنیک برای شما کاربردی خواهد بود. این طریقه بستن بند کتونی، اندازه کفش را تغییر نمی‌دهد؛ اما باعث می‌شود دو لبه به هم نزدیک نشوند و به پای شما فشار خاصی وارد نکنند. اموزش بستن بند کتونی دخترانه و پسرانه با این روش بسیار ساده است و فقط باید مراحل آن را طی کرد.

برای بستن بند کتونی بر اساس تکنیک کلاسیک موازی:

  1. بند باید به‌ صورت موازی از سوراخ‌ها رد شود.
  2. هر بند را از زیر جوری رد کنید که از یک سوراخ به سوراخ روبروی و از روی کفش عبور کند. هر بخش بند نیز یک در میان به‌ صورت موازی عبور داده شود.
  3. در نهایت از سوراخ انتهایی دو سر بند را بیرون کشیده و به شکلی که دوست دارید گره بزنید.

بستن بند کتانی: تکنیک مارپیچی

سه: تکنیک مارپیچی

گاهی بستن بند کفش به شکل نادرست باعث درد در انگشتان پا می‌شود یا در مواردی سیاه شدن ناخن‌های پا را به همراه دارد. اگر چنین مشکلاتی را تجربه می‌کنید باید تکنیک بندکشی کفش‌های خود را عوض کنید. آموزش بستن بند کتونی حرفه ای با تکنیک مارپیچی به شما در این راه کمک زیادی خواهد کرد. این تکنیک از تنگ شدن بخش پنجه کفش جلوگیری کرده و فضای کافی برای انگشتان پای شما فراهم خواهد کرد.

برای بستن بند کتونی بر اساس تکنیک مارپیچی:

  1. بند را از دو سوراخ اول و از روی کفش عبور دهید. یک سمت بند که برای بستن در تمامی سوراخ‌ها استفاده می‌شود باید 10 سانتی‌متر از بخش بعدی بلندتر باشد.
  2. در گام بعدی تنها سر بلندتر بند را به ‌صورت موازی از تمامی سوراخ‌ها عبور دهید تا به سوراخ آخر برسید.
  3. حال دیگر سر بند را که در بستن نقشی نداشته و زیر بند قبلی است از یک سوراخ و دیگر سر بند را از سوراخ دیگر عبور دهید و به شکل دلخواه گره بزنید.

بستن بند کفش: تکنیک قوس بلند

چهار: تکنیک قوس بلند

در ادامه اموزش بستن بند کتونی کلفت یا نازک نوبت به تکنیک قوس بلند می‌رسد. این روش و طریقه بستن بند کتونی به درد کسانی می‌خورد که بخش روی پایشان حالت گنبدی دارد و قوس کف پایشان زیاد است. این مشکل باعث می‌شود تا بخش میانی کفش به روی پا فشار زیادی وارد کند. برای کاهش این فشار می‌توانید از تکنیک قوس بلند استفاده کنید.

برای بستن بند کتونی بر اساس تکنیک قوس بلند:

  1. بند کردن را به ‌طور معمول با یک ضربدر شروع کنید.
  2. در قسمت وسط، بند کفش را فقط از سوراخ‌های کناری بیرون بکشید و روی کفش را نگیرد.
  3. بند را از دو سوراخ آخر به ‌صورت ضربدری رد کنید و طبق معمول گره بزنید.

بستن بندهای کتانی: تکنیک ترکیبی

پنج: تکنیک ترکیبی

برخی از افراد دارای انگشتان و بخش جلوی پای پهنی هستید که اگر فشار بند کتونی کمی زیاد شود، ناراحتی و فشار زیادی روی پنجه پایشان وارد می‌شود. برای کاستن از این فشار و فراهم کردن فضای کافی برای بخش پنجه پا می‌توانید بعد از خرید کفش از این تکنیک برای بستن بند آن استفاده کنید.

برای بستن بند کتونی بر اساس تکنیک ترکیبی:

  1. با کشیدن بند کفش فقط از سوراخ‌های کناری شروع کنید و در ابتدا بند به‌ صورت ضربدری یا موازی از روی کفش و سوراخ‌های روبروی هم رد نشود.
  2. از قسمت میانی پا به بعد بند کردن را به‌ حالت ضربدری ادامه دهید.
  3. در نهایت به حالت ضربدری بند را از سوراخ‌های انتهایی عبور دهید و گره بزنید.

بستن بندهای کفش: تکنیک پای باریک

شش: تکنیک پای باریک

اگر پای باریکی دارید، باید مطمئن شوید که سبک بستن بند، کفش را سفت و در جای خود محکم می‌کند. این امر باعث می‌شود تا از لق خوردن پا در کفش و آسیب‌های این امر کاسته شود. آموزش بستن بند کتونی ساده با این روش بسیار آسان و شامل سه مرحله است که در ادامه بیان می کنیم.

برای بستن بند کتونی بر اساس تکنیک پای باریک:

  1. بستن بند کفش را طبق معمول با یک حرکت ضربدری شروع کنید.
  2. بعد یک سوراخ را جا بیندازید و کفش را به ‌صورت ضربدری بند کنید. این کار کمک می‌کند تا بند کفش را تنگ و محکم‌تر کند.
  3. در انتها بند را به‌ صورت متقاطع از سوراخ عبور دهید و گره بزنید.

نکات مهم برای بستن بند کتونی

در ادامه اموزش بستن بند کتونی کلفت، نازک، ساده، حرفه‌ای و ... چند نکته مهم وجود دارد که باید برای بستن بند کفش به آن دقت داشته باشید، از جمله:

  • سعی کنید بعد از بستن بند اندازه دو سر آن در انتها یکسان باشد تا برای گره‌ زدن دچار دردسر نشوید.
  • بند را خیلی محکم یا خیلی شل نبندید. بند شل سایش و تاول پا و بند محکم کاهش گردش خون و کبود شدن ناخن را به همراه دارد.
  • شکل پای خود را بشناسید و متناسب با آن تکنیک کاربردی برای بستن بند کتونی دخترانه یا پسرانه انتخاب کنید. پنجه پهن، قوس زیاد پا، باریک و لاغر بودن از جمله مهم‌ترین نکاتی است که برای بستن بند باید به آن دقت داشت.

شاید برای تان مفید باشد:

سخن پایانی

شاید در نگاه نخست بستن بند کتونی کار ساده‌ای به نظر برسد که نیاز به دقت زیادی ندارد و به ‌راحتی انجام می‌شود، اما داستان به شکل دیگری است. اموزش بستن بند کتونی حرفه ای نیازمند دقت به شکل پا، مشکلات پا و نوع کفش خواهد بود. علاوه بر این مانند هنر بافتنی تنوع بسیار بالایی از روش‌های زینتی هم برای زیباتر بستن بند وجود دارد که می‌توانید با کمی دقت و صبر کتونی‌های خود را به شکل جذاب و امروزی دربیاورید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد