نحوه تشخیص اصل بودن کفش نایک

نحوه تشخیص اصل بودن کفش نایک

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای طرفداران برند نایک، تشخیص کفش اصل از تقلبی است، به‌خصوص با توجه به فراوانی محصولات فیک که این روزها به بازار عرضه می‌شود. تشخیص کفش نایک اصل نیاز به اطلاعات خاصی در مورد محصولات این برند اعم از نوع بسته‌بندی، بارکد و... دارد. در ادامه این مطلب از شیکومد با آموزش تشخیص اصل بودن کفش نایک همراه شما خواهیم بود.

نحوه تشخیص اصل بودن کفش نایک

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد، برچسب یا... از کفش‌های تقلبی با وجود کپی‌های باکیفیت فراوان در بازار، می‌تواند کاری چالش‌برانگیز و بسیار سخت باشد. با این ‌حال برخی نکات ریز و ظریف به شما در تشخیص کفش نایک اصلی کمک زیادی خواهد کرد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

روش های تشخیص اصل بودن کفش نایک عبارتند از:

  • توجه به کیفیت دوخت و متریال مورد‌ استفاده برای تولید
  • از طریق بارکد و برچسب
  • بررسی جعبه
  • مقایسه کفش با تصاویر اصلی و رسمی آن
  • بررسی کفی داخلی و بخش زیرین کفش
  • بررسی وزن کفش
  • بررسی زبانه کفش

در ادامه هر مورد را توضیح خواهیم داد.

1. توجه به کیفیت دوخت و متریال مورد‌ استفاده برای تولید

مهم‌ترین‌ روش تشخیص اصل بودن کفش نایک، توجه به دوخت آن است. در واقع کفش‌های اصل نایک دوختی تمیز و یکدست دارند؛ درست همان انتظاری که از یک برند بزرگ مثل نایک می‌رود. در صورت مشاهده نخ اضافه، دوخت نامرتب و ... باید در اصل بودن کفش شک کنید.

همچنین باید اشاره کرد که مواد اولیه به کار گرفته شده برای تولید کفش‌‌های نایک بسیار مرغوب و باکیفیت هستند. در واقع پارچه، چرم و مواد دیگری که برای تولید کفش‌های نایک استفاده می‌شود باکیفیت بوده و به‌هیچ‌وجه بوی نامطبوعی نمی‌دهند.

تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد

2. تشخیص اصل بودن کفش نایک با بارکد و برچسب

برای تشخیص کفش نایک اصل بررسی برچسب و اطلاعات محصول اهمیت زیادی دارد و به شما در این راه کمک خواهد کرد. کفش‌های اصل نایک معمولاً دارای یک برچسب داخلی هستند که اطلاعات دقیقی اعم از سایز، متریال و کشور تولیدکننده روی آن درج شده است. این اطلاعات باید واضح و بدون غلط املایی و به زبان انگلیسی درج شده باشند.

همچنین باید اشاره کرد که روی برچسب کتونی نایک یک بارکد وجود دارد. اگر از بارکدخوان گوشی خود استفاده کنید، شما به صفحه محصول در سایت نایک هدایت خواهید شد که برای اطمینان از اصالت چنین کفشی بهترین راه‌حل است.

3. نحوه تشخیص اصل بودن کفش نایک با بررسی جعبه

هنگام خرید کتونی و برای تشخیص کفش نایک اصلی بررسی جعبه را نیز باید در اولویت قرار داد. برند بزرگی مانند نایک بدون شک برای دیزاین و ارائه محصولات خود از جعبه و بسته‌بندی خاص استفاده می‌کند.

برای همین باید جعبه را از چند نظر بررسی کنید که عبارت‌اند از:

  • بررسی کیفیت جعبه: قطعاً برندی چون نایک شهرت خود را با ارائه محصول در بسته‌بندی ضعیف به خطر نمی‌اندازد. معمولاً کفش‌های این برند در یک جعبه از جنس مقوای باکیفیت و سفت عرضه می‌شوند. کیفیت چاپ روی جعبه نیز بسیار بالا و نوشته‌ها واضح است.
  • بررسی لوگو و اطلاعات محصول: دیگر روش تشخیص اصل بودن کفش نایک توجه به لوگو و اطلاعات روی بسته‌بندی است که باید با لوگوی اصل نایک مطابقت دهید و در صورت وجود مغایرت در اصل بودن شک کنید. حروف و علائم لوگو نیز باید دقیق و بدون هیچ‌گونه ایرادی درج شده باشند.
  • بررسی شماره سریال: هر یک از کفش‌های اصل نایک دارای شماره سریال اختصاصی و منحصربه‌فرد خود هستند. شماره سریال روی جعبه و روی کفش باید یکی باشد و هر دو باید 9 رقمی باشند.

آموزش تشخیص اصل بودن کفش نایک

4. مقایسه کفش با تصاویر اصلی و رسمی آن

برای تشخیص کفش نایک اصل بهتر است قبل از خرید سری به سایت رسمی نایک بزنید. در سایت رسمی نایک تصویر مدل کفش مدنظر خود را مشاهده و با کفشی که انتخاب کرده‌اید، مقایسه کنید. همچنین در سایت‌های معتبر فروشگاهی هم می‌توانید تصاویری از کفش‌های نایک اصل را ببینید. هرگونه مغایرتی نشان از تقلبی بودن کفش انتخابی شما دارد.

5. بررسی کفی داخلی و بخش زیرین کفش

نحوه تشخیص اصل بودن کفش نایک در صورت توجه به یک سری نکات ظریف کار چندان دشواری نیست.

یکی از روش‌های تشخیص کفش نایک اصل بررسی کفی داخلی و بخش زیرین کفش است:

  • کفی داخلی: کفی داخلی کفش‌ اصل نایک معمولاً نرم و راحت است و در کنار این مورد مهم باید توجه داشت که از مواد باکیفیت ساخته شده باشد.
  • بخش زیرین: کفی بیرونی یا همان بخش زیرین کفش‌های نایک اورجینال در اغلب موارد دارای طرح و آج مشخصی است که در هنگام خرید کفش باید به آن توجه داشته باشید.

6. بررسی وزن کفش

کفش‌های نایک از مواد باکیفیت بالا، سبک وزن و بادوام هستند. کفش‌های تقلبی ممکن است به دلیل مواد نامرغوب استفاده شده، به‌ طور غیرمعمول وزن سنگین و بالایی داشته باشند. همچنین به دلیل استانداردهای بالای تولید در هنگام پوشیدن کفش‌های اصل از این برند پای شما تحت ‌فشار نیست و احساس راحتی زیادی خواهید داشت. در غیر این صورت کفش فیک است.

7. بررسی زبانه کفش

یکی از عادت‌های برندهای بزرگ تولید کفش در جهان درج بارکد، برچسب یا لوگو روی زبانه کفش است. برند نایک نیز از این قاعده پیروی می‌کند و روی زبانه کفش لوگوی این برند وجود دارد. در صورتی‌ که لوگو شبیه به لوگوی اصلی نایک نباشد، باید در اصل بودن کفش‌های انتخابی شک کنید و این روش یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص کفش نایک اصل به شمار می‌رود.

تشخیص کفش نایک اصلی

نکات مهم دیگر برای خرید کفش نایک اصل

  • خرید از فروشگاه‌های معتبر: بهترین مرجع برای خرید کفش نایک اصل، سایت های معتبر است. حتی اگر قصد خرید کفش‌های کپی باکیفیت مناسب نایک را دارید توصیه می‌شود فروشگاه‌های معتبر را برای این امر انتخاب کنید.
  • قیمت: کفش‌های نایک اصل معمولاً قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های تقلبی دارند و در صورت اینکه کفشی قیمت نامعقول و بسیار کمی داشته باشد باید در اصل بودن آن شک کنید. می‌توانید در سایت نایک قیمت مدل انتخابی را با قیمت درج ‌شده در سایت منتخب مقایسه کنید. همچنین تخفیف‌های بسیار زیاد ممکن است نشان‌دهنده تقلبی بودن محصول باشد. اگر قیمت کفش اصل برای تان زیاد است، مدل غیر اصل ولی با کیفیت بالا آن نیز می تواند برای شما مناسب باشد.
  • خرید نکردن از فروشگاه‌های اینترنتی ناشناخته: از خرید کفش نایک از فروشگاه‌های اینترنتی ناشناخته و بدون اعتبار خودداری کنید. علاوه بر امکان تقلبی بودن کفش، ممکن است هیچ‌وقت کفشی به دست شما نرسد.

شاید برای تان مفید باشد:

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم با آموزش تشخیص اصل بودن کفش نایک به شما در خرید محصولی باکیفیت و اورجینال کمک کنیم. با توجه به نکاتی که در این مطلب اشاره شد تشخیص کفش نایک اصل دیگر کار سختی برای شما نخواهد بود. حتی می‌توانید در صورت خرید اینترنتی نظرات خریداران و نقد و بررسی‌ها مطالعه کنید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد