راهنمای خرید کتونی

راهنمای خرید کتونی

راهنمای خرید کتونی به شما یاد می‌دهد چگونه از پای خود که قلب دوم شما خوانده می‌شود، مراقبت کنید. بخشی از پا که به قلب دوم انسان معروف است، ساق پا به پایین، یعنی همان قسمتی است که داخل کفش جای می‌گیرد. انتخاب کفش یا کتونی مناسب، سلامتی شما را تضمین می‌کند. همچنین اگر برای فعالیت‌های روزمره و پیاده‌روی اقدام به خرید کفش کتان می‌کنید، راحتی شما را در طول روز تأمین می‌کند. با شیکو در نگاهی به نکته‌های مهم در راهنمای خرید کتونی همراه باشید.

راهنمای خرید کتونی: نکات طلایی برای انتخاب کتانی

شاید نخستین نکته‌ای که در خرید کتونی توجه شما را به خود جلب کند، زیبایی و طرح و رنگ کتونی باشد؛ اما تفاوتی نمی‌کند شما کتونی مشکی بپوشید یا سفید. مهم‌ترین نکته راحتی و استاندارد بودن کتونی شماست که بهتر است پیش از خرید یک کفش کتانی خوب و راحت، این نکته‌ها را بدانید.

راحتی پا داخل کتونی

نخستین نکته مهم در راهنمای خرید کتونی راحتی پای شما داخل این کفش‌های اسپورت است. مهم‌ترین عاملی که راحتی پای شما را در کتانی تضمین می‌کند، اندازه مناسب آن است. کتونی شما باید فضای کافی را برای پای شما فراهم کند، یعنی نه به پای شما تنگ باشد و نه به‌اندازه‌ای گشاد باشد که در زمان راه رفتن پاشنه پای شما در آن جابه‌جا شود.

کتونی راحت به شما اجازه می‌دهد زمانی که بندهای آن را محکم نبسته‌اید، پای خود را از آن درآورید. قد و پهنای کتونی باید به‌گونه‌ای باشد که میان انگشت شست پا و دیواره جلوی کفش حدود یک سانتی‌متر فضای خالی وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که اندازه پای شما در طول روز یکسان نیست. به همین دلیل خرید کتانی و هر نوع کفش دیگری را در ساعت‌های عصر و غروب انجام دهید که پایتان در بزرگ‌ترین حالت خود باشد.

وزن کتونی

نکته مهم دیگری که اهمیت دارد این است که وزن کتونی باید سبک باشد. کتونی‌های استاندارد وزن بالایی ندارند و شما را، حتی اگر در سراسر روز آن‌ها را به پا داشته باشید، خسته نمی‌کنند. این نکته به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که باتجربه‌ترین برندهای تولید محصولات ورزشی همواره بر سر آن رقابت دارند. بهترین و سبک‌ترین کتونی‌ها را می‌توانید در بین انواع کتونی نایک پیدا کنید. کتونی نایک جردن نیز سبک‌ترین کفش‌های ورزش بسکتبال را در اختیار شما می‌گذارد.

نرم و قابل انعطاف بودن کتونی

کفش کتونی باید نرم و قابل انعطاف باشد. برندهای معتبر مانند کتونی نیو بالانس یا نایک این نکته را در تولید کفش‌های ورزشی خود به کار می‌گیرند؛ اما متأسفانه تولیدی‌های نامعتبر دانش و تجهیزات لازم برای تولید کتونی‌های نرم و راحت را ندارند. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید کتونی را در دست بگیرید و پنجه و پاشنه آن را به سمت یکدیگر فشار دهید. در صورت خم شدن آسان کتونی، می‌توانید از این نظر به آن اطمینان کنید.

راه دیگری هم برای امتحان کردن کتونی‌ها وجود دارد. کتونی ورزشی را بپوشید و در حالت آغاز مسابقه دو بنشینید. اگر به‌راحتی توانستید پنجه خود را روی زمین بگذارید و پاشنه را بلند کنید، کتونی از نرمش خوبی برخوردار است.

لژ کتونی

یکی دیگر از نکته‌های مهمی که این راهنمای خرید کتونی توجه شما را به آن جلب می‌کند، اندازه لژ کتونی است. اندازه استاندارد لژ برای هر کتونی حدود یک‌ونیم سانتی‌متر است. کتونی‌های بدون لژ می‌توانند به کمر شما آسیب بزنند. نقطه مقابل آن کتونی‌های دارای لژهای خیلی بلند هستند که ممکن است نرمی و انعطاف لازم را نداشته باشند.

راهنمای خرید کتونی

جنس کتونی

نکته مهم دیگری کیفیت مواد سازنده کفش‌های کتانی است. جنس رویه کتونی باید به‌شکلی باشد که آب نتواند به‌راحتی به داخل آن نفوذ کند. زیره میانی کفش که در بین پاشنه و کفی آن قرار می‌گیرد هم باید از بهترین مواد تهیه شده باشد. موادی که سبک و دارای انعطاف هستند. قابلیت خم شدن کفی کفش یکی از نشانه‌های خوب بودن جنس کفی آن است.

قابلیت گردش هوا در کتونی

بدیهی است کتونی با هدف استفاده روزمره، پیاده‌روی راحت یا انجام تمرین‌ها و مسابقه‌های ورزشی خریداری می‌شود. همین نکته دلیل کافی است تا نکته ی بعدی که باید در خرید کتانی مد نظر قرار دهید، قابلیت گردش هوا در این کفش‌ها است. برخی از شرکت‌های تولید کتونی مانند کتونی نایک از فناوری‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برند تا گردش هوا را درون کفش‌ها آسان‌تر کنند.

 تاریخ مصرف کتونی

حتی بهترین و معروف‌ترین کتونی‌های هم تاریخ مصرف محدودی دارند. پیمودن 500 تا 800 کیلومتر مسافت بهترین کفش‌های اسپورت را هم به پایان تاریخ مصرف خود نزدیک می‌کنند. بنابراین حتی اگر ظاهر کتونی شما سالم باشد، اما کمر و پای شما را هنگام ورزش اذیت کند، زمان عوض کردن آن فرارسیده است.

زیبایی کتونی

اگرچه زیبایی کتونی ورزشی تاثیری در راحتی یا مدت استفاده بهینه آن ندارد، اما کتونی دل‌خواه شما باید مطابق با سلیقه شما هم باشد. برخی افراد از طرفداران سرسخت کتونی سفید هستند. این افراد را در هر سن‌وسالی که باشند، در زمان ورزش با کتونی سفید می‌بینید. برعکس این گروه، برخی افراد حتی در سن نوجوانی هم دوست دارند کتونی مشکی بپوشند.

انتخاب رنگ کتونی موضوعی است که به سلیقه و نظر شخصی شما ارتباط دارد و راهنمای خرید کتونی نمی‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. هرچند که بد نیست شما کتونی‌هایی با رنگ‌های گوناگون را امتحان کنید و خود را محدود به استفاده از رنگ خاصی نکنید.

 کاربرد کتونی

یکی دیگر از نکته‌هایی که کمک می‌کند تا کتونی راحتی داشته باشید، مشخص کردن کاربرد آن است. گاهی هدف شما از خرید یک کفش ورزشی معتبر مثل کتونی نیو بالانس یا نایک انجام ورزش حرفه‌ای است. در این صورت باید مناسب‌ترین کتونی را برای ورزشی که در نظر دارید، انتخاب و خریداری کنید؛ اما گاهی هم هدف شما راه رفتن راحت و پوشیدن آن در درازای روز است؛ در این صورت گزینه‌های انتخابی شما گسترده‌تر می‌شوند.

جالب است بدانید اگر هدف شما از خرید کتونی ورزشی پیاده‌روی یا دویدن است، مکان دویدن و سطح زیر پای شما هم در انتخاب کتونی تأثیرگذار است. کتونی‌های مناسب دویدن باید دارای لژ استاندارد باشند.

راهنمای خرید کتانی

لازم به ذکر است که ورزش‌های حرفه‌ای نیاز به کتونی‌های استاندارد خود دارند. برای مثال در بین محصولات کتونی نایک می‌توانید کفش‌های دل‌خواه خود را برای ورزش‌های سبک و پیاده‌روی پیدا کنید؛ اما اگر فوتبالیست آماتور یا حرفه‌ای هستید، باید کفش مخصوص فوتبال را خریداری کنید. همچنین اگر بازیکن آماتور یا حرفه‌ای بسکتبال هستید هم باید به‌دنبال خرید کتونی نایک جردن باشید که به‌صورت حرفه‌ای برای ورزش بسکتبال طراحی شده است.

نکات تکمیلی

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در خریدن کتونی استاندارد به یاری شما می‌آید، شناخت برند تولیدکننده کتونی است. نکته دیگری که در زمان خرید به کمک شما می‌آید، پوشیدن کتونی و راه رفتن با آن است. برندهای غیرمعتبر کیفیت خود را در چند قدم راه رفتن نیز نشان می‌دهند. در زمان خرید کفش‌های ورزشی به نکته دیگری هم توجه کنید. از جوراب مناسب ورزش یا جورابی استفاده کنید که به‌طور معمول با کفش ورزشی خود می‌پوشید.

همچنین دقت کنید که تنها عامل مؤثر در داشتن کتونی‌های راحت ورزشی خرید بهترین و معتبرترین برند کتونی نیست. مراقبت شما از کفش‌های کتانی نیز عامل مهم دیگری در نگهداری کفش‌های شماست. در شست‌وشوی کفش کتانی خود دقت کنید و نکته‌های مراقبتی آن را رعایت کنید. همچنین بیش از زمان استاندارد یک کتونی از آن استفاده نکنید تا کمر و پاهای شما دچار آسیب نشوند.

گفتار پایانی

پیش از تهیه کتونی نکته‌های مهم راهنمای خرید کتونی را به ذهن خود بسپارید و در زمان خرید کفش اسپورت آن‌ها را به کار ببندید. در صورت توجه به این نکته‌ها می‌توانید کفش راحت‌تری تهیه کنید. البته خرید شما از فروشگاه‌های معتبر هم کمک می‌کند تا جنس استاندارد و باکیفیت خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد