روش های تشخیص کتونی اصل از فیک

روش های تشخیص کتونی اصل از فیک

کفش های کتونی فیک از مواد بی‌کیفیت، دوخت ناهموار، لوگوی تار و ده‌ها مورد قابل شناسایی ساخته می‌شوند. برای پاسخ سوال چگونه بفهمیم کتونی اورجینال است؟ باید گفت که از طریق بررسی جعبه و لوگوی کفش، چک‌کردن بافت، دوخت و مواد کفش و... می توانیم کفش اصل را پیدا کنید. برای روش تشخیص کتونی اصل از فیک در این مطلب از شیکومد همراه ما باشید تا کفش کتونی بعدی شما اصل باشد.

چگونه بفهمیم کتونی اورجینال است؟ (روش های تشخیص کتونی اصل از فیک)

با وجود اینکه شرکت‌های تولیدکننده کفش‌های کپی در جعل کفش ماهر هستند، ما در این مقاله 9 راه رایج برای تشخیص کتونی اورجینال را به شما یاد می دهیم.

مواردی مانند اینکه روکش کفی و پاشنه ی کتونی نباید نامرتب و بی‌کیفیت باشد؛ در کنار کفش نباید لکه ی چسب دیده شود؛ در کفش‌های کتونی اورجینال، قد لنگه‌های کفش با هم برابر است؛ شکل متفاوت کفی بین نسخه ی اصلی و کپی و... مواردی از راه‌های پیداکردن کتونی اورجینال است. برای شناخت بیشتر راه‌های تشخیص کفش کپی، 9 راه زیر را مطالعه کنید.

روش های تشخیص کتونی اصل از فیک عبارتند از:

  • بررسی اطلاعات جعبه کتونی
  • بررسی مواد و کیفیت کفش کتونی
  • توجه به جزئیات دوخت و لوگو
  • چک‌کردن راحتی و تناسب کفش کتونی
  • بررسی بوی کتونی
  • بررسی وزن و اندازه ی کتونی
  • بررسی قیمت

در ادامه هر مورد را به صورت کامل توضیح می دهیم.

روش های تشخیص کتونی اصل از فیک

تشخیص کتونی اصل از غیر اورجینال

بررسی اطلاعات جعبه کتونی

روی جعبه کفش باید اطلاعاتی چون شماره سریال، اندازه، مدل و رنگ کفش قرار بگیرد. اطلاعات روی جعبه کفش با برچسب روی کفش باید یکسان باشد. اطلاعات درون این برچسب مانند سال ساخت و... نباید تار یا خراشیده شده باشد.

این اطلاعات باید با‌کیفیت، به کفش و جعبه چسبیده باشد. برای بررسی برچسب، دستان خود را روی اطلاعات بکشید و ببینید آیا این برچسب جدا می‌شود یا خیر. اگر برچسب جدا شد، زیر آن نباید برچسبی قرار داشته باشد.

در آخر از کد QR روی کفش را در گوگل جستجو کنید. بعد از جستجو، شما باید تصاویری از همان مدل کفش کتونی در رنگ‌های مختلف ببینید. اگر کفش سفید در دستان شما است، در گوگل روی مدل سفید کلیک کنید و حتما وارد سایت اصلی شوید.

چگونه بفهمیم کتونی اورجینال است؟

بررسی مواد و کیفیت کفش کتونی

کیفیت جنس بند کفش‌های کتونی برای دویدن نامرغوب است. رویه ی یک کفش کتونی ممکن است مانند مدل خارجی باشد، اما زیره ی آن ممکن است با نسخه ی اصلی متفاوت باشد و این هم یکی دیگر از راه‌های تشخیص کتونی کپی است.

کفش‌های اورجینال با جنس چرم درجه یک، جیر، چرم مصنوعی، مش، لاستیک یا پارچه ساخته می‌شوند. در کفش‌های کتونی کپی، جنس کفش از مواد باکیفیت ساخته نمی‌شوند و آن‌ها فقط یک کپی از روی کتونی اصل هستند. بافت و ماندگاری کتونی های اورجینال نسبت به کپی بیشتر است.

جنس چرم، یکی از متداول‌ترین ماده‌ای است که در کفش‌های کتانی به‌کار می‌رود و در قسمت رویه ی کفش استفاده می‌شود. این جنس نرم و لطیف است و بافت و رنگ آن یکنواخت است.

چرم مصنوعی توسط بشر ساخته می‌شود و نسبت به چرم طبیعی سفت‌تر و بافت و رنگ آن یکنواخت‌تر است.

مش، یکی از جنس‌هایی است که وزن سبکی دارد و برای یجاد تنفس و انعطاف‌پذیری بیشتر کفش کتونی، در قسمت بالایی کتونی به‌کار می‌رود؛ جنس مش سبک است و این جنس رنگ و بافت یک نواختی دارد.

لاستیک بیشتر در قسمت زیره ی کفش به‌کار می‌رود. این جنس باعث افزایش کشش و دوام کفش کتونی می‌شود؛ بافت و رنگ جنس لاستیکی یکنواخت است.

برای بررسی کیفیت کفش، دست خود را روی سطح کتونی بکشید و یک‌دست و صاف‌بودن آن را بررسی کنید.

مواد کفش‌های کپی دوام پایینی دارند و در دراز مدت، دچار ساییدگی می‌شوند. رنگ برخی از جنس‌های نسخه ی کپی سبک و یک نواخت نیستند؛ اما کتونی‌های اورجینال با متریال باکیفیت ساخته می‌شوند و به‌سختی ساییده می‌شوند. به‌همین‌دلیل ماندگاری کفش‌های اصل بالا است.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله کتونی مستر کوالیتی چیست؟ را مطالعه کنید.

چگونگی تشخیص کتونی اصل از فیک

توجه به جزئیات دوخت و لوگو

جزییات دوخت، نخ، چسب و خطوط کفش‌های اورجینال مانند یک اثر هنری خارق‌العاده است. کتونی‌های کپی دارای دوخت ناهموار و نخ‌های شل هستند و در برخی از کفش‌های کپی، چسب‌ها قابل مشاهده هستند.

در برخی از کفش‌های کپی، شکل لوگو با مدل اصلی متفاوت است. لوگوی روی کفش‌های اورجینال با طرح کفش همخوانی دارد؛ اما در کفش‌های کپی لوگو با طرح کفش همخوانی ندارد.

شکل لوگو روی کفش باید کاملا واضح باشد. لوگو در برخی از کفش‌های کپی تار است.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله بهترین مارک کفش اسپرت را مطالعه کنید.

چک‌کردن راحتی و تناسب کفش کتونی

کفش‌های اورجینال حس نرمی کفی، راحتی و تناسب کل کتونی با پا را به خریدار منتقل می‌کند. نسخه‌های کتونی اصل، طبق ارگونومی پا ساخته می‌شوند. جنس این کفش‌ها مانع تاول‌زدن پاهای شما می‌شود.

در کفش‌های کتونی کپی، شما حس می‌کنید کفی کفش نرم نیست. کتونی‌های غیراصل، نمی‌تواند مانع تاول‌زدن پاهای مصرف کننده شود.

بررسی بوی کتونی

بوی کتونی‌های کپی نامطبوع است و ممکن است حس کنید در کفش بوی پلاستیک بیش‌ازحد معمول استشمام می‌شود. پس باید بدانید که کفش‌های کپی بوی تندی نسبت به اورجینال دارند. دلیل‌آن این‌است که در کفش‌های کپی از مواد ارزان‌تر استفاده می‌شود.

تشخیص کتونی اصل از تقلبی

بررسی وزن و اندازه ی کتونی

قسمت میانی کف کفش‌های اصل، دوخت نمی‌شود و برای آن از چسب استفاده می‌شود. به‌همین دلیل به شما حس سنگینی انتقال نمی‌دهد. لاستیک بی‌کیفیت درون کفش‌های کپی باعث افزایش وزن می‌شود.

کتونی‌های اورجینال وزن سبک‌تری نسبت به کتونی‌های کپی دارند. در زمان خرید، شما باید کفش را در دستان خود قرار دهید و وزن آن را بررسی کنید. یکی دیگر از راه‌های چک‌کردن وزن کتونی، این است که آن‌را بپوشید؛ پوشیدن کفش به شما کمک می‌کند وزن آن را بهتر تشخیص دهید.  

بعد از پوشیدن کفش، شما ممکن است احساس‌کنید کفش در پاهای شما تنگ است. شماره ی کتونی‌های کپی با با دیگر کتونی‌ها ممکن است متفاوت باشد. به‌همین دلیل شما احساس می‌کنید کفش تنگ است. شما باید بدانید که کفش‌های اورجینال هیچوقت احساس تنگی به پای شما منتقل نمی‌کند.

بررسی قیمت

کفش کتونی‌ای که در حال خرید هستید را در سایت خارجی پیدا و سپس قیمت آن را ضرب‌در قیمت دلار کنید. اگر اختلاف قیمت زیاد بود، کفش کپی است؛ چرا‌که در این سایت‌ها قیمت اصلی قرار دارد. کفش‌های کتونی با نام Sneaker در برخی از فروشگاه‌های خارجی، توسط عمده‌فروشان به ثبت می‌رسد؛ به‌همین‌دلیل شما باید به سایت سازنده ی اصلی کفش مراجعه کنید تا بتوانید قیمت دقیق‌تر و به‌روزتر به‌دست آورید.

شاید برای تان مفید باشد:

جمع بندی

ما در این مقاله انواع روش تشخیص کتونی اصل از فیک را معرفی کردیم. سازندگان کفش‌های اصل برای محافظت از پای مشتریان، کتونی‌ها را با مواد و متریال باکیفیت بالا می‌سازند. این شرکت‌ها قبل از ساخت کفش، روی زیره، رویه و دیگر بخش‌های کفش تست ایمنی می‌گیرند؛ در کتونی‌های کپی، مواد از جنس ناشناخته ساخته می‌شود و ممکن است سموم مضر ایجاد کنند. کتونی‌های کپی معمولا با دوخت ناهموار، مواد بی‌کیفیت، نخ‌های بیرون‌زده یا چسب نامرتب ساخته می‌شوند.

با رعایت نکات درون این مطلب، می‌توانید کفش‌های کتونی غیراورجینال را شناسایی و یک کفش اورجینال پیدا کنید. به‌یادداشته باشید که یک کفش کتونی با قیمت بسیار پایین، احتمالا کپی است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد