تفاوت کفش لوفر و کالج زنانه چیست؟

تفاوت کفش لوفر و کالج زنانه چیست؟

کفش کالج زنانه یکی از شیک‌ترین کفش‌ها برای خانم‌های باسلیقه در هر سن و سالی است. در روزهای زیبای بهاری و تابستانی یک کفش لوفر یا کالج زنانه می‌تواند تکمیل‌کننده استایل‌های خاص شما باشد. اما پیش از آنکه نسبت به خرید کفش زنانه تابستانی خود اقدام کنید، باید بدانید که تفاوت کفش لوفر و کالج زنانه چیست؟ این کفش چه ویژگی‌ها و کاربردی دارد؟ برای اطلاع یافتن از این موارد تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کفش کالج زنانه چیست؟

کالج زنانه نوعی کفش رایج است که با کفی تخت و بدون پاشنه خود شناخته می‌شود. رویه آن به طور کامل پا را پوشش نمی‌دهد و به این ترتیب در اغلب مدل‌ها بند، چسب و سایر موارد مشابه را ندارد.

کلمه کالج در انگلیسی به معنای دانشگاه یا در مجموع مراکز تحصیلی است. از آنجایی که این کفش‌ها کمی کژوال و رسمی هستند و در عین حال در پا بسیار راحت هستند، بهترین انتخاب برای پوشیدن در این مراکز بوده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت شاید به این دلیل نام آن‌ها به کفش کالج تبدیل شده است.

با وجود این، کاربرد کفش کالج زنانه به استفاده در این اماکن محدود نمی‌شود، بلکه کاربردهای فراوانی دارد. از این رو در ادامه علاوه بر بررسی ویژگی‌ها و تفاوت کالج و لوفر، به بررسی مختصر کاربردها هم خواهیم پرداخت.

کفش لوفر چیست؟ (تفاوت کفش کالج و لوفر)

تعریفی که در خصوص کفش کالج زنانه برای شما شرح دادیم، در واقع در خصوص کفش لوفر گفته‌ایم. به عبارتی دیگر، کفش کالج همان کفش لوفر است. در نتیجه هیچ نکته‌ای در خصوص فرق کفش لوفر و کالج وجود ندارد چراکه هر دوی آن‌ها یکی هستند.

نام اصلی این نوع کفش، همان لوفر است. به عبارتی اصطلاح کفش لوفر یا لوفر زنانه، اصطلاح درست برای نام بردن این کفش است. اما در اغلب موارد در ایران با نام کفش کالج رواج پیدا کرده است. بسیاری از افرادی که این کفش را می‌پوشند، حتی نمی‌دانند که نام اصلی آن لوفر است.

به این ترتیب در سری بعدی که قصد خرید کفش کالج زنانه را داشتید، می‌توانید از هر یک از نام‌های آن به دلخواه خود استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که ممکن است بعضی از افراد این کفش را با نام اصلی آن یا همان لوفر، نشناسند. اما در مجموع درباره تفاوت کفش کالج و لوفر هم نگران نباشید.

فرق کفش لوفر و کالج

ویژگی‌های کفش کالج زنانه (لوفر)

در مجموع در ایران به هر نوع کفش پاشنه تخت یا فلت کفش کالج زنانه می‌گویند. این در حالی است که امروزه کفش‌ها و کتونی‌های پاشنه تخت با مدل‌های بی‌شماری رواج یافته‌اند. برای مثال انواع مدل‌های ونس هم تخت هستند اما این مدل به هیچ وجه یک کالج زنانه نیست.

پس وجه تمایز و تفاوت کفش کالج (لوفر) و سایر کفش‌ها چیست؟

به طور خلاصه، ویژگی‌های مهم و اصلی کفش‌های کالج، چه زنانه و چه مردانه، به این شرح هستند:

  1. در اغلب مدل‌ها کفش کالج از جنس جیر، چرم و یا جنس‌های مشابه است.
  2. گاهی کالج را با جنس مخمل هم تولید می‌کنند.
  3. این نوع کفش پاشنه ندارد و تخت است.
  4. زیره یا نیم پاشنه آن نهایتاً ۱.۵ سانتی‌متر است.
  5. نوک کفش از مدل‌های تیز، مربعی و یا U شکل است.
  6. این کفش بند یا چسب ندارد. گاهی تنها بندهای تزئینی و غیرقابل استفاده به آن متصل است.
  7. کفش کالج کل پا را پوشش نمی‌دهد. قوزک پا از کفش بیرون است.
  8. به دلیل عدم پوشش کل پا، برای زمستان و روزهای بارانی چندان مناسب نیست.
  9. به راحتی پوشیده می‌شود و اغلب به پاشنه کش نیازی ندارد.
  10. اکثر مدل‌های کلاسیک آن به رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی هستند.

در نتیجه کفش کالج و لوفر با این ویژگی‌های مهم نسبت به سایر مدل‌های کفش و کتونی زنانه تفاوت پیدا می‌کند. البته این ویژگی‌ها موجب محدودیت در استفاده از آن نمی‌شوند. بلکه این کفش کلاسیک، لوکس و جذاب کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تفاوت کالج و لوفر

کاربرد کفش کالج زنانه (لوفر)

زمانی که با کفش کالج زنانه به خوبی آشنا شوید، تفاوت کفش لوفر و کالج زنانه را بهتر درک خواهید کرد. از دیگر خصوصیات کالج که باید از آن مطلع باشید، کاربرد آن است.

کاربرد کفش کالج زنانه (لوفر) را می‌توانیم به طور مختصر در چهار دسته قرار دهیم:

  1. استایل‌های کژوال: کفش لوفر و کالج می‌تواند انتخاب مناسبی برای استایل‌های کژوال با مانتو و شلوارهای لینن یا پارچه‌ای برای گذراندن یک مهمانی ساده یا قرار ملاقات دوستانه باشد.
  2. استایل‌های روزمره: کفش‌های کالج زنانه در انجام کارهای روزمره، خرید و گشت‌وگذار هم همراه شما هستند.
  3. استایل‌های رسمی: با انتخاب مناسب کفش کالج می‌توانید حتی از آن برای استایل‌های رسمی و قرارهای کاری استفاده کنید.
  4. استایل‌های مجلسی: بسیاری از خانم‌ها و به ویژه خانم‌های قد بلند با کفش پاشنه‌دار احساس راحتی نمی‌کنند. کفش کالج بهترین انتخاب برای استایل‌های مجلسی و مراسم‌های مختلف است.

در نتیجه وابسته به نوع استایل شما، از این کفش‌های زنانه می‌توانید در هر لحظه که بخواهید، استفاده کنید.

انواع کالج زنانه

کفش کالج زنانه در ابتدا تنها در نوع کلاسیک و ساده طراحی می‌شد. اما از آنجایی که با مرور زمان در میان خانم‌ها و آقایان در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرد و تقاضای آن روزبه‌روز افزایش پیدا کرد، برندها و تولیدکنندگان بیشتری به تولید انواع آن پرداختند.

رایج‌ترین انواع کفش کالج زنانه این موارد را شامل می‌شود:

  • مدل منگوله‌دار: بر روی این کالج یک تزئینی از نوع منگوله چرمی آویزان است.
  • مدل بلژیکی: قسمت رویی این مدل حالت مثلثی شکل دارد.
  • مدل سبدی: طرح و بدنه این کالج مشابه با سبد حصیری است.
  • مدل پنی: این نوع کفش ساده‌ترین نوع است و یک طراحی مینیمال دارد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را به طور کامل با کفش لوفر یا کالج آشنا کنیم. در نتیجه حال که می‌دانید کفش کالج زنانه چیست و هیچ موردی در تفاوت کفش لوفر کالج زنانه وجود ندارد، می‌توانید به آسانی برای خرید اقدام کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد