تفاوت ونس با کتونی

تفاوت ونس با کتونی

تنوع مدل‌های کفش به ‌قدری بالا است که گاهی انتخاب را برای بسیاری از افراد دشوار می‌کند. برای همین است که بسیاری برای خرید کفش راحت و اسپرت، بین دو گزینه یعنی ونس و کتونی مردد می‌مانند. آگاهی از تفاوت ونس با کتونی در چنین بزنگاه‌هایی به درد می‌خورد و به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه را متناسب با نیاز و موقعیت مدنظر خود خریداری کنید. در ادامه این مطلب از شیکومد تفاوت‌های مهم و اصلی‌ترین فرق ونس و کتونی را مرور خواهیم کرد تا بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید.

ونس چیست؟

ونس یکی از برند‌های معتبر تولید کفش در دنیا به شمار می‌رود که دو برادر با نام‌های جمیز و پائول ونس در سال ۱۹۶۶ و در کشور آمریکا تأسیس کردند. این برند به قدری شهرت یافت که گفته می‌شود بین 1000 نمایندگی و فروشگاه در سراسر جهان دارد. امروزه به تمامی کفش‌هایی که با الهام از محصولات این برند تولید می‌شوند و ویژگی‌هایی چون طراحی زیبا، دوام بالا و راحتی در هنگام استفاده دارند، در اصطلاح عام کفش ونس می‌گویند.

همچنین اگر برای خرید ونس به فروشگاهی مراجعه کنید، می‌بینید که به کفش‌های با رویه کوتاه‌تر نسبت به کفش اسپرت و کفی تخت و یک تکه که طراحی ساده نیز دارند ونس گفته می‌شود.

ما در مقاله کفش ونس چیست؟، به طور کامل توضیح داده ایم.

تفاوت ونس و کتونی

کفش کتونی چیست؟

برای آنکه تفاوت ونس با کتونی را بدانید، باید با کفش کتونی نیز بیشتر آشنا شوید. کفش‌های کتانی نوعی کفش ورزشی معمولی هستند که از موادی مانند چرم، منسوجات، متریال مصنوعی، فوم، پلاستیک یا لاستیک ساخته می‌شوند. ناگفته نماند یکی از عناصر کلیدی یک کفش کتانی، زیره لاستیکی آن است که راه رفتن بدون صدا را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، کفش‌های کتانی در رنگ‌ها زنده و در طرح‌ها و اشکال مختلف موجود هستند.

فرق ونس و کتونی

فرق ونس و کتونی از نظر کارایی

این دو مدل کفش شاید به یک اصطلاحی کلی کفش راحتی و اسپرت شناخته شوند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که عبارت‌اند از:

  • ونس به ‌عنوان یک نوع کفش ورزشی در دنیا شناخته می‌شود که با هدف استفاده برای فعالیت‌های ورزشی خاص و تمرینات فیزیکی به بازار عرضه شده است. برند ونس کفش خود را مناسب فعالیت‌هایی چون پیاده‌روی، دویدن و ... می‌داند. در البته در یک نگاه کلی آنچه به ‌عنوان کفش ونس شناخته شده و در ذهن دارید کفشی است که برای فعالیت‌های روزمره و موقعیت‌های نیمه‌رسمی و رسمی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.
  • در مقابل کفش کتونی بیشتر برای فعالیت‌های روزمره چون گردش، خرید، پیاده‌روی سبک و در کل موقعیت‌های غیررسمی تولید می‌شود. راحتی و سبک بودن از دیگر ویژگی‌های کتونی بوده که استفاده از آن برای چنین موقعیت‌هایی را ممکن کرده است.

با این توضیحات مهم‌ترین تفاوت ونس با کتونی در هدف از تولید و نوع استفاده از آن است. برای همین قبل از خرید کفش باید هدف و نیاز خود را مشخص کنید و بعد بهترین گزینه را برای خود بخرید.

فرق ونس و کتونی در چیست؟

فرق ونس با کتونی از نظر استایل کردن

دیگر تفاوت ونس با کتونی نوع استفاده از این دو در استایل‌های مختلف است. در ادامه هر یک را به‌ صورت جداگانه توضیح داده‌ایم.

استایل با ونس

کفش ونس سال‌های سال است که نبض بازار را در اختیار دارد و هرگز از مد نیفتاده است.

از این مدل کفش برای موقعیت‌ها و استایل‌های مختلف می‌توان استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استایل اسپرت: ونس به دلیل ظاهر خاص و سبکی که دارد برای استفاده در استایل اسپرت گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. می‌توان این مدل کفش را با لگ، شلوار ورزشی، هودی یا حتی تی‌شرت ست کرد.
  • استایل گرانجی: اگر به دنبال کفش خاصی هستید که بتوان با لباس‌های رنگارنگ و پر از طرح پوشید و در اصطلاح یک استایل گرانجی داشت، بهتر است به سراغ کفش ونس سفید بروید و زیبایی ظاهری خود را چندین برابر کنید.
  • استایل کلاسیک: کفش ونس را می‌توان برای استایل کلاسیک یا اولد مانی هم استفاده کرد. یک شلوار نخی با پیراهن یا تی‌شرت همراه با چنین کفشی بسیار جذاب و ایده‌آل خواهد بود. شاید اصلی‌ترین تفاوت ونس با کتونی در همین نکته باشد که ونس برای استایل رسمی نیز کاربرد دارد، اما کتونی نه!
  • استایل راک: با توجه به قدمت بالای این مدل کفش برای برخی از استایل‌ها قدیمی که هنوز طرفدار دارند نیز می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال پوشیدن یک تی‌شرت طرح راک با کت چرمی و شلوار جین به شما استایل راک هدیه خواهد داد.

استایل با کتونی

کتونی جزو کفش‌های راحت با تنوع بالای رنگ و طرح به شمار می‌رود که استفاده از آن برای موقعیت‌های مختلف و استایل‌های متنوع ممکن است.

شما می‌توانید از کفش‌های کتونی در استایل‌های زیر استفاده کنید:

  • استایل کژوال: کفش‌های کتونی انتخاب خوبی برای استایل کژوال و حتی استایل‌های خیابانی به شمار می‌روند. راحتی در استایل کژوال حرف اول را می‌زنند، برای همین می‌توانید همراه با کتونی یک شلوار جین و تی‌شرت لانگ پوشید.
  • استایل تابستانه: کتونی‌ها به دلیل راحتی و تنوع مدل برای فصول گرم سال چون تابستان نیز انتخاب بسیار خوبی هستند و می‌توان همراه با یک پیراهن مراکشی یا طرح هاوایی و شلوارک پوشید.
  • استایل نیمه‌رسمی: برای استفاده در مکان و محیط‌های نیمه‌رسمی که راحتی شما نیز حفظ شود، خرید کتونی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. به همراه چنین کفشی در یک استایل نیمه‌رسمی می‌توانید از شلوار جین و پیراهن استفاده کنید.

کتونی بخریم یا ونس؟

هیچ توصیه دقیق و مشخصی وجود ندارد که تجویز کند کدام‌یک از این مدل کفش‌ها برای شما مناسب خواهد بود. شما با آگاهی از تفاوت ونس با کتونی و توجه به نیازها و سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از این دو مدل کفش را انتخاب کنید. فرقی ندارد کدام‌یک را انتخاب می‌کنید، خریداری گزینه مناسب با بودجه، تناسب با اندازه پا و همخوانی با استایل از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید در خرید کفش به آن دقت داشت.

شاید برای تان مفید باشد: تفاوت کفش دویدن و پیاده روی

سخن پایانی

در حالی ‌که ونس‌ها یک نوع خاص از کتونی‌ها هستند، تفاوت‌های قابل‌توجهی بین ونس و کتونی وجود دارد. ونس‌ها با طراحی ساده و سبک خیابانی خود شناخته می‌شوند، در حالی‌ که کتونی‌ها تنوع بسیار بیشتری در طراحی دارند.

با توجه به همه مواردی که در این مطلب پیرامون تفاوت ونس با کتونی گفته شد، حال می‌توانید با خیال راحت دست به خرید بزنید و گزینه مناسب را برای خود انتخاب کنید. اگر هنوز فرق ونس با کتونی را نمی‌دانید و در مورد اینکه کدام برای شما مناسب است مردد هستید، باید با یک فرد صاحب‌نظر در این زمینه مشورت کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد