چگونه کتونی رو گشاد کنیم؟

چگونه کتونی رو گشاد کنیم؟

عموم مردم پا را به عنوان قلب دوم انسان می‌شناسند، از این رو بدیهی است که مراقبت از آن امری ضروری تلقی شود. یکی از راه‌های مراقبت از پاها، پوشیدن کفش‌ و کتونی استاندارد و متناسب با سایز و اندازه آن‌ها است. استفاده از کفش‌های تنگ علاوه بر ایجاد احساس ناخوشایند، می‌توانند به پاها آسیب برسانند و سلامت شان را به خطر بیندازند؛ لذا استفاده از کفش‌های راحت بسیار حائز اهمیت بوده و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اینکه چگونه کتونی رو گشاد کنیم؟ همواره یکی از پرسش‌های اساسی افراد برای افزایش راحتی هنگام استفاده از کتونی‌ به حساب می‌آید.

پوشیدن کفش و کتونی تنگ، لذت ورزش، پیاده‌روی و یا حتی انجام فعالیت‌های روزمره را از بین می‌برد و احساس ناخوشایندی را به افراد تحمیل می‌کند؛ اما دیگر جای هیچ نگرانی نیست، چرا که در مقاله چگونه کتانی تنگ را گشاد کنیم؟ با راهکارهای گوناگون مانند فریز کردن کفش، استفاده از سشوار و... در این زمینه آشنا خواهید شد و بار دیگر لذت پوشیدن کفش مورد علاقه‌تان را همراه با احساس راحتی تجربه خواهید کرد. با شیکومد همراه باشید.

روش‌های گشاد کردن کتونی تنگ

روش‌های گشاد کردن کتونی تنگ

پیش از پاسخ به سوال چگونه کتونی رو گشاد کنیم بهتر است بدانید که روش‌های بزرگ‌تر کردن کتونی به دو دسته خانگی و حرفه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

راهکارهای خانگی همان‌طور که از نامشان هم مشخص است، روش‌های ساده و آسانی هستند که به راحتی می‌توانند کتونی را گشاد کنند. با این وجود ممکن است انجام این روش‌ها بر روی همه کتونی‌ها امکان‌پذیر نباشد، در این صورت بهترین راه را می‌توان مراجعه به یک تعمیرکار کفش دانست که با صرف هزینه‌ای بیشتر همراه است.

روش های گشاد کردن کتونی در خانه:

  • پوشیدن کتونی در منزل
  • استفاده از روزنامه
  • فریز کردن کفش
  • استفاده از سشوار

در ادامه به توضیح هر مورد خواهیم پرداخت.

روش های گشاد کردن کتونی در منزل

پوشیدن کتونی در منزل

همواره یکی از پاسخ‌های نتیجه‌بخش برای پرسش چگونه کتانی تنگ را گشاد کنیم این است که پس از خرید کفش یا کتانی نو، آن‌ را در خانه بپوشید و مدتی با آن راه بروید. بهتر است این کار را با پوشیدن یک جفت جوراب ضخیم انجام دهید. در واقع با انجام این روش کفش‌های شما اصطلاحاً جا باز می‌کنند و اندکی راحت‌تر می‌شوند. واضح است که این راهکار زمان‌بر بوده و جزو روش‌های فوری گشاد کردن کفش به حساب نمی‌آید؛ لذا چنانچه وقت کافی ندارید می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

استفاده از روزنامه

به‌کارگیری روزنامه خیس و یا جوراب مرطوب را می‌توان به عنوان ساده‌ترین روش برای گشاد کردن کتونی در نظر داشت. بدین منظور کافی‌ است کتونی مورد نظرتان را با چند ورق روزنامه خیس و یا جوراب مرطوب پر کنید؛ البته لازم به ذکر است که این امر نباید فرم اصلی کفش را تغییر دهد. پس از جاساز کردن کاغذ باطله در داخل کتونی باید منتظر بمانید تا روزنامه کاملاً خشک شود و بعد مجدداً کتونی را امتحان کنید. این روش بسیار ساده و کم هزینه است و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند نتیجه دلخواه‌ شما را به وجود آورد.

چگونه کتونی رو گشاد کنیم

فریز کردن کفش

شاید در وهله اول قرار دادن کفش یا کتونی در داخل فریزر عجیب به نظر برسد، اما این موضوع حقیقت دارد! برای گشاد کردن کتونی، فریز کردن را می‌توان یکی از راهکارهای جالب در این زمینه دانست. بدین منظور شما ابتدا باید یک عدد کیسه پلاستیکی پر از آب را درون هر یک از کفش‌ها قرار دهید، سپس کفش‌ها را به فریزر منتقل کنید تا به طور کامل یخ بزنند. بهتر است کفش‌ها چند ساعت و یا حتی یک شب تا صبح در فریزر باشند. پس از آن، کفش‌ها را از فریزر خارج کرده و آن‌ها را در یک مکان گرم و خشک برای مدت زمان ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید و کیسه‌ها را به آرامی از کفش‌ها بیرون آورید.

استفاده از این روش مستلزم رعایت برخی نکات است؛ به عنوان مثال ابتدا از محکم بسته شدن کیسه‌ها اطمینان حاصل کنید تا آب موجود در کیسه به کفی کفش آسیب نرساند. همچنین بهتر است قبل از ذوب شدن کامل یخ‌ها کیسه‌ها را خارج کرده تا در صورت سوراخ بودن قسمتی از کیسه، آب به داخل کفش نفوذ نکند.

استفاده از سشوار

پیش‌تر در پاسخ به سوال چگونه کتونی رو گشاد کنیم؟، به روش فریز کردن کفش‌‌ها برای حل مشکل تنگی آن‌ها آشنا شدید، اما عمل متضاد آن یعنی گرم کردن با استفاده از سشوار نیز راه‌حلی کارساز محسوب می‌شود. برای انجام این روش باید یک جفت جوراب ضخیم پوشیده و سشوار را با حرارت ملایم بر روی قسمت‌های مختلف کفش‌ها بگیرید و در عین حال پاهای‌ خود را به عقب و جلو حرکت دهید. ناگفته نماند که باد سشوار را باید به صورت غیرمتمرکز بر روی کفش‌ها بگیرید و از انجام آن به شکل متمرکز بپرهیزید. در نهایت این روش، نرم شدن و گشاد شدن کفش‌های شما را به دنبال دارد.

چگونه کتانی تنگ را گشاد کنیم

برای آشنایی با زمان مناسب خرید کفش به صفحه آن مراجعه کنید.

نکات مهم هنگام گشاد کردن کتونی‌های تنگ

در قسمت‌های قبل راهکارهای موثر و کم هزینه بزرگ‌تر کردن کتونی را ملاحظه کردید، اکنون بد نیست تا با برخی نکات مهم برای گشاد کردن کتونی با جنس‌های مختلف نیز آشنا شوید:

  • چرمی: در صورتی که از روش‌های آب و حرارت برای بزرگ‌تر کردن کتونی‌های چرم استفاده می‌کنید، پس از اتمام کتونی خود را واکس بزنید تا نرمی آن حفظ شود.
  • پلاستیکی: نباید کتونی‌هایی از جنس مواد پلاستیکی و... را حرارت دهید،‌ چرا که کتونی از فرم می‌افتد و شکل نرمال خود را از دست می‌دهد و حتی منجر به تولید گازهای سمی می‌شود.
  • پارچه‌ای: در هنگام گشاد کردن کتونی‌های پارچه‌ای جوانب احتیاط را در نظر بگیرید؛ زیرا هر کشش می‌تواند به الیاف آن‌ها آسیب برساند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در چگونه کتانی تنگ را گشاد کنیم در نظر داشته باشید این است که کتونی‌هایی که نواحی مختلف آن‌ها با چسب به یکدیگر چسبیده‌اند در اثر حرارت بیش از حد چسب آن‌ها باز خواهند شد.

شاید برای تان مفید باشد:

سخن پایانی

در مقاله چگونه کتونی رو گشاد کنیم، روش‌های خانگی بزرگ‌تر کردن کتونی‌های تنگ بررسی شد و دریافتید که با انجام چند راهکار ساده به راحتی می‌توانید کفش مورد علاقه‌ خود را بدون آسیب رسیدن به پاهایتان بپوشید.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، بهترین راه این است که از همان ابتدا به دنبال کفشی استاندارد با اندازه‌ای مناسب باشید و راحتی و سلامت پاهای خود را فدای زیبایی کفش نکنید. البته گاهی اوقات تورم پاها بر اثر بیماری و یا افزایش سن ممکن است منجر به تنگ شدن کفش‌ها شود که در این صورت روش‌های گفته شده تا حدودی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

چنانچه راه‌حل‌های ذکر شده برای مشکل تنگی کتونی موثر نبود، می‌توانید به یک کفاشی بروید تا از راهنمایی و راهکارهای ایشان نیز بهره‌مند شوید. در نهایت اگر هیچ‌کدام از روش‌ها تأثیرگذار نبودند، بهتر است به دنبال کفشی مناسب برای تضمین سلامت پاهای خود باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد