گران ترین کفش دنیا

گران ترین کفش دنیا

قیمت برخی از مدل‌های کفش و گرانترین برند کفش دنیا را باور نمی‌کنید. به ‌جرئت می‌توان گفت، برخی از افراد آراستن پاهای خود را بسیار جدی می‌گیرند و کفش‌هایی با پاشنه‌های طلایی یکدست یا صندل دارای الماس می‌خرند. این کفش‌های مجلل چیزی فراتر از شیک بودن هستند و لاکچری بودن را دوباره تعریف می‌کنند. بیایید نگاهی به گرانترین کفش دنیا و قیمت آن‌ها بیندازیم. با شیکومد همراه باشید.

گرانترین کفش‌های دنیا را بشناسید!

کفشی که بسیاری از ما به چشم کالایی معمولی و دم دست به آن نگاه می‌کنیم، گاهی قیمت نجومی و بسیار بالایی دارد که هوش از سر می‌برد. در ادامه چند نمونه از کفش‌های سفارشی و خاص دنیا که لقب گرانترین کفش دنیا برازنده آن‌ها است را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست گرانترین کفش دنیا:

  • کفش‌های Moon Star
  • کفش الماس Passion
  • کفش پاشنه‌دار دبی وینگهام
  • کفش پاشنه‌دار استوارت ویتزمن ریتا هیورث
  • کفش ورزشی مایکل جردن در سال 1998 فینال NBA
  • کفش پاشنه‌دار تانزانیت

در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

کفش های گران قیمت Moon Star

1. کفش‌های Moon Star

در حال حاضر گران‌ترین کفش‌های دنیا، کفش‌های Moon Star هستند. این کفش‌ها در سال 2019 در هفته مد MIDE رونمایی شدند که ساخت ایتالیا و طراحی شده در امارات هستند. مراسم رونمایی در یک قایق تفریحی در دبی برگزار شد. این کفش‌ها با طلای جامد و 30 قیراط الماس تزئین شده‌اند. علاوه بر این، دارای مواد استثنایی و کمیاب چون تکه‌ای از یک شهاب‌سنگ از آرژانتین هستند که قدمت آن به سال 1576 می‌رسد.

طراح این کفش آنتونیو ویتری است که گرانترین برند کفش و تولید کفش‌های با ارزش را به او نسبت می‌دهند. او در سال 2017 کفش مون استار را به عنوان اولین کفش طلای 24 عیار در جهان ساخت. در واقع ساخت این کفش و طراحی خاصش به نوعی ادای احترام او به برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان در جهان بود.

2. کفش الماس Passion

کفش Jada Dubai و Passion Jewelers Passion Diamond یا "کفش الماس Passion" زاییده فکر ماریا مجاری، یکی از بنیان‌گذاران برند Jada Dubai و Hemant Karamchandani و مدیرعامل Passion Jewelers، است که به ‌نوعی گرانترین برند کفش به شمار می‌روند.

دلیل قیمت بالای این کفش استفاده از مواد خاص در ساخت آن‌ها است: این کفش‌ها از طلای واقعی ساخته و با نزدیک به 240 الماس تزئین شده‌اند، از جمله دو الماس برجسته 15 قیراطی بدون عیب که در بخش نوک پا دیده می‌شود. این کفش‌ها به ‌عنوان گرانترین کفش دنیا اولین بار در برج العرب، تنها هتل 7 ستاره جهان به نمایش گذاشته شد.

3. کفش پاشنه‌دار دبی وینگهام

کفش‌های پاشنه بلند Debbie Wingham که در سال 2017 رونمایی شدند، جزو گران‌ترین کفش‌های دنیا هستند.

طراح بریتانیایی Debbie Wingham که به خاطر خلاقیت‌های خود شناخته می‌شود، این کفش‌ها را با همکاری کریس کمپبل، هنرمند معاصر اهل فلوریدا طراحی کرد. خانواده‌ای بی‌نام در دبی این کفش را به‌ عنوان یک قطعه هنری منحصربه‌فرد از الماس برای هدیه تولد سفارش دادند. پاشنه این کفش‌ها با سنگ‌های قیمتی کمیاب و ارزشمند از جمله الماس صورتی 3 قیراطی و آبی 1 قیراطی تزیین شده‌اند.

علاوه بر این، این کفش دارای چهار الماس 3 قیراطی و 1000 الماس کوچک است. همچنین زیپ‌ها و پلاک زیر آن از طلای جامد ساخته شده، دوخت آن با نخ طلای 18 عیار صورت گرفته و روکش چرم با رنگ طلای 24 عیار رنگ‌آمیزی شده است.

4. کفش پاشنه‌دار استوارت ویتزمن ریتا هیورث

کفش‌های پاشنه‌دار استوارت ویتزمن ریتا هیورث یکی از گران‌ترین کفش‌هایی است که توسط طراح کفش مشهور آمریکایی استوارت ویتزمن ساخته شده‌اند. این کفش‌های پاشنه‌دار به افتخار بازیگر مشهور هالیوود ریتا هیورث، به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌هایی مانند «گیلدا» نام‌گذاری شده‌اند. پاشنه این کفش دارای یک جفت گوشواره متعلق به خود ریتا هایورث است.

کفش ورزشی مایکل جردن در سال 1998 فینال NBA

5. کفش ورزشی مایکل جردن در سال 1998 فینال NBA

مایکل جردن یک جفت کفش ورزشی نمادین مشکی و قرمز Air Jordan 13 را در طول بازی آخرین قهرمانی خود در NBA پوشید؛ این کفش تولید گرانترین برند کفش دنیا یعنی نایک بود و با فروش ۲.۲ میلیون دلاری در حراجی ساتبی در نیویورک، لقب گرانترین کفش دنیا که تا به حال در این حراجی فروخته شده را به خود اختصاص داد.

6. کفش پاشنه‌دار تانزانیت

کفش پاشنه‌دار استوارت ویتزمن تانزانیت به ‌عنوان یکی از گران‌ترین کفش‌های دنیا شناخته می‌شود. این کفش‌های پاشنه‌دار با همکاری Eddie Le Vian از جواهرات معتبر Le Vian ساخته شده‌اند. این کفش بندهایی دارد که با 185 قیراط تانزانیت و 28 قیراط الماس تزئین شده‌اند. اندازه پاشنه‌های این کفش نیز 4.5 اینچ بوده و با 595 قیراط الماس کویات پوشیده شده است.

معرفی گرانترین برند کفش دنیا و کفش‌های آن

نایک یکی از معروف‌ترین و گرانترین برندهای کفش در دنیا است. همین امر باعث شده تا بسیاری از محصولات این برند در لیست گرانترین برند کفش دنیا قرار بگیرند.

کفش نایک مگ 1989

  • فروخته شده به قیمت: 92100 دلار
  • محل فروش: eBay

لنگه چپ این کفش از فیلم بازگشت به آینده قسمت دوم باقی‌مانده بود؛ مانند فیلم، این کفش منحصربه‌فرد در سال 1989 رونمایی شد. علیرغم اینکه تقریباً تکه‌تکه شده بود، در eBay با بیش از 200 پیشنهاد، به قیمت 92100 دلار به فروش رسید. برای تصور بزرگی این عدد در نظر داشته باشید با این مقدار پول نقد، می‌توانید یک آپارتمان شیک یا یک مرسدس بنز نو بخرید.

 کفش OVO x Air Jordan 10

کفش OVO x Air Jordan 10

  • فروخته شده به قیمت: 100040 دلار
  • محل فروش: eBay

در ژانویه 2014 و در بازی‌های تورنتو رپتورز یک شب حماسی با بازی زیبای مایکل جردن رقم خورد. بعد از بازی او کفش‌های خود را به یکی از هواداران فوق‌العاده خوش‌شانس هدیه داد. تنها دو روز بعد، او تصمیم گرفت کفش را به قیمت 300 دلار بفروشند. تنها در چهار ساعت، پیشنهادها به بیش از 2000 دلار رسید و سپس به بالاترین پیشنهاد یعنی 100040 دلار فروخته شد.

کفش Nike Mag 2016

  • فروش به قیمت: 200000 تومان
  • محل فروش: حراجی بنیاد مایکل جی فاکس

بی‌دلیل نیست که نایک لقب گرانترین برند کفش دنیا را مختص خود می‌داند. تعداد کفش‌ها و کتونی این برند که به‌ عنوان گرانترین کفش دنیا به فروش رفته‌اند بسیار زیاد است. کفش ورزشی نایک مگ در سال 2011 رونمایی و در سال 2016 تولید آن متوقف شد. تنها 89 جفت از این کفش شگفت‌انگیز به فروش رسید و در یک رویداد خیریه آخرین جفت آن به قیمت 200000 دلار فروخته شد.

کفش نایک ایر جردن OG1

  • فروش به قیمت: 560000 دلار
  • محل فروش: حراج در ساتبیز

یکی دیگر از مدل‌های کفش نایک که می‌توان از آن به ‌عنوان گرانترین کفش دنیا یاد کرد، ایر جردن 1 شیکاگو اصلی است. این کفش برای مایکل جردن تولید شد و اندازه لنگه چپ آن US13 و لنگه راست US13.5 بود. این کفش با قیمت نیم میلیون دلار به فروش رفت.

نمونه اولیه کفش Nike Air Yeezy 1

نمونه اولیه کفش Nike Air Yeezy 1

  • فروخته شده به قیمت: 1.800.000 دلار

نمونه اولیه نایک ایر ییزی 1 در سال 2008 توسط کانیه وست طراحی شد. قیمت این کفش‌ها به دلیل اینکه خود کانیه در طول اجرای جوایز گرمی از آن‌ها استفاده کرد به‌ شدت افزایش یافت. گرانترین برند کفش دنیا یعنی نایک تولیدکننده آن بود. آن‌ها عنوان باارزش‌ترین کفش‌های کتانی جهان را از آن خود کرده‌اند و رکورد حراج کفش کتانی را با قیمت نجومی 1.8 میلیون دلار شکستند.

شاید برای تان جالب باشد:

سخن پایانی

در این مطلب شما را با گرانترین برند کفش و گرانترین کفش دنیا آشنا کردیم. البته این کفش‌ها بیشتر جنبه کلکسیونی داشتند، با این‌ حال برندهایی چون نایک، کفش‌های معمولی با قیمت بالا نیز دارند که خرید آن مستلزم هزینه زیاد است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد