مقایسه برند نایک و آدیداس

مقایسه برند نایک و آدیداس

اگر اهل ماجراجویی هستید، خرید یک جفت کفش ورزشی خوب برای شما در زندگی ضروری خواهد بود. بهترین بخش این است که می‌توان آن را با هر نوع لباسی ست کرد. وقتی در مورد کفش‌های کتانی، کفش‌های ورزشی، پوشاک یا لباس‌های ورزشی صحبت می‌کنیم، دو نام تجاری نایک و آدیداس برای همه آشنا هستند؛ اما وقتی صحبت از انتخاب بین این دو برند می‌شود، بدون شک از خود می‌پرسید که برند نایک بهتر است یا آدیداس؟

در این مطلب تفاوت‌های آدیداس و نایک را با در نظر گرفتن عواملی مانند تاریخچه و رشد برند، فناوری، مدل کسب‌وکار، برنامه‌ها و موارد دیگر بررسی خواهیم کرد. چه یک ورزشکار باتجربه باشید یا فقط به دنبال یک جفت کفش روزمره شیک، این مقایسه به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید برند آدیداس یا نایک کدام برای شما مناسب‌تر است؟! یا شیکومد همراه باشید.

مقایسه دو برند آدیداس و نایک

این دو برند هر یک از یک کشور برخاسته و به‌ مرور بازار جهانی را در دست گرفته‌اند. شهرت بالای هر دو باعث شده تا بسیاری از خود بپرسند که برند نایک بهتر است یا آدیداس؟ در ادامه با بررسی این دو برند از جنبه‌های مختلف به جواب سوال خود می‌رسید.

برند آدیداس یا نایک

تاریخچه و روند رشد این دو برند

تاریخچه آدیداس: آدیداس بزرگ‌ترین تولیدکننده پوشاک ورزشی در اروپا و دومین تولیدکننده بزرگ در جهان پس از نایک است. این شرکت که قبلاً به‌ عنوان "کارخانه کفش برادران داسلر" شناخته می‌شد، توسط آدولف داسلر و رودولف داسلر در سال 1924 تأسیس شد. بعداً در سال 1949، این دو برادر رابطه خود را قطع کردند که منجر به ایجاد آدیداس توسط آدولف داسلر و پوما توسط رودولف شد و آن‌ها را به بزرگ‌ترین رقیب تجاری در آن زمان تبدیل کرد.

در دهه‌های 1990 و 2000، آدیداس به بازارهای بین‌المللی راه یافت و چندین برند را برای پیشرفت بیشتر خریداری کرد. در سال 2017، آدیداس درآمد سالانه 21 میلیارد یورو داشت. در همان سال، آدیداس 5888 نفر را در سراسر جهان استخدام کرد و 50 درصد از فروش خود را در رده کفش افزایش داد. درآمد خالص آدیداس تا سال 2023 با شعار "هیچ چیز غیرممکن نیست" 23.4 میلیارد دلار است.

ما در مقاله ای دیگر به طور مفصل در مورد تاریخچه آدیداس صحبت کرده ایم.

تاریخچه نایک: برای مقایسه دو برند آدیداس و نایک نوبت به تاریخچه نایک می‌رسد که یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که بزرگ‌ترین تولیدکننده و عرضه‌کننده کفش و پوشاک ورزشی در جهان به شمار می‌رود. در ابتدا به‌ عنوان " Blue Ribbon Sports" شناخته می‌شد که توسط بیل باورمن و فیل نایت در سال 1964 تأسیس شد. بعدها به نایک تغییر نام داد که نام الهه یونانی پیروزی است.

اولین شعار این برند "هیچ خط پایانی وجود ندارد" بود که در سال 1988 به "فقط انجامش بده" تغییر کرد. طبق رکوردهای آماری سال 2024، درآمد نایک 51.6 میلیارد دلار بوده و به‌ عنوان برند شماره یک در جهان پیشتاز است.

کفش آدیداس بهتره یا نایک

تفاوت تکنولوژی مورد استفاده برای تولید کفش

برای خرید کتونی از برند آدیداس یا نایک باید تفاوت تکنولوژی مورد استفاده برای تولید کفش‌های این دو برند را شناخت. در واقع با اطلاع از این موضوع خواهید فهمید که برند نایک بهتر است یا آدیداس؟

  • تکنولوژی نایک برای تولید کفش: برند نایک از مواد سبک‌تری برای کاهش وزن کفش تولیدی خود استفاده می‌کند که شامل موادی نظیر پلی‌استر، لاستیک و پنبه است. با استفاده از این فناوری که به نام ZoomX شهرت دارد، سرعت دویدن با کفش‌های این برند بیشتر می‌شود. کفش‌های نایک دارای سوراخ‌هایی در قسمت پنجه خود هستند که باعث تنفس و حفظ بهداشت پاها می‌شود.
  • فناوری آدیداس برای تولید کفش: آدیداس همیشه به برتری کیفیت بر کمیت اعتقاد دارد و به رضایت مشتری اهمیت بیشتری می‌دهد. آدیداس با بسیاری از ورزشکاران در مورد ترجیحات و راحتی آن‌ها برای استفاده در طراحی خود صحبت کرده است. این دلیلی شده که آن‌ها فناوری Boost را در تولید استفاده کنند که برای خرید کتونی آدیداس در مقابل محصولات نایک یک امتیاز بزرگ است. این فناوری نوآورانه در اصل یک بالشتک از جنس TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک) است که باعث کاهش فشار وارده بر پا می‌شود. همچنین بالشتک‌های مورد استفاده در پاشنه پا بعد از دویدن یا گام برداشتن فوراً به شکل اولیه خود باز می‌گردند و در پیشگیری از وارد شدن شوک به پا کمک می‌کنند.

استقبال خریداران از برند نایک و آدیداس

برای آنکه بدانید کفش آدیداس بهتره یا نایک، بدون شک یکی از معیارهای مهم، استقبال خریداران از این برندها است. نایک در سال 22-23 نزدیک به 51.21 میلیارد دلار درآمد داشته و بیش از 80000 نیروی کار برای تولید و فروش دارد که نشان می‌دهد استقبال عمومی نسبت به این برند بسیار بالا است. در مقابل درآمد آدیداس در سال 22-23 حدود 23.43 میلیارد دلار گزارش شده و دارای 59030 نیروی کار است.

مقایسه دو برند آدیداس و نایک

تفاوت در طراحی کفش

نایک و آدیداس هر دو بازیگران اصلی در صنعت پوشاک ورزشی هستند، برای همین رسیدن به جواب این سوال که برند نایک بهتر است یا آدیداس شاید کمی سخت باشد.

فرقی ندارد قصد خرید کتونی نایک را دارید یا آدیداس، توجه به دو نکته زیر از نظر تفاوت در طراحی کفش اهمیت زیادی دارد:

  • نایک به نوآور بودن و تمرکز شدید روی عملکرد بهینه تولیدات خود شهرت دارد.
  • در مقابل آدیداس به دلیل طراحی‌های کلاسیک و نمادین و تمرکز قوی بر پایداری محصول شهرت دارد.

تفاوت قیمت کتونی آدیداس و نایک

اگرچه برند نایک تنوع محصول بالایی دارد و به‌ نوعی کفش‌های میان‌رده با قیمت متوسط نیز تولید می‌کند، اما در مقابل، برند آدیداس در اغلب موارد نسبت به محصولات نایک از متوسط قیمت بالاتری برخوردار هستند. اگر محدودیت در بودجه دارید، بهتر است بین برند آدیداس یا نایک، به سراغ دومی بروید که تنوع قیمت بیشتری دارد و دست شما برای خرید باز خواهد بود.

سخن پایانی: کفش آدیداس بهتره یا نایک؟

نایک و آدیداس دو وزنه سنگین در زمینه تولید کفش و لوازم ورزشی هستند. صرف‌ نظر از اینکه تمایل شخصی شما به سمت کدام‌یک است، مقایسه دو برند آدیداس و نایک و توجه خریداران به این دو برند نشان می‌دهد که نایک مطمئناً نسبت به رقیب اصلی خود آدیداس برتری دارد که در رتبه اول جهانی فروش کتونی و وسایل ورزشی ایستاده است.

به‌ طور خلاصه، انتخاب بین برند آدیداس یا نایک و رسیدن به جواب این سوال که برند نایک بهتر است یا آدیداس، به ترجیح شخصی شما و سلیقه‌تان بستگی دارد. نایک محصولاتی به‌روز و بسیار سبک‌تر از آدیداس تولید می‌کند. در مقابل برند آدیداس به دلیل تولید محصولات ارگونومیک و دارای دوام بیشتر در جهان شناخته شده است. در نهایت تصمیم‌گیرنده اصلی شما هستید تا با توجه به نیاز، سلیقه و بودجه خود تصمیم بگیرید "کفش آدیداس بهتره یا نایک؟".

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد