راه های تشخیص اصل بودن کفش آدیداس

راه های تشخیص اصل بودن کفش آدیداس

همیشه بهتر است قبل از خرید کتونی آدیداس تحقیق کنید و روش‌های شناخت کفش اصل را بشناسید تا بتوانید از پا، زانو، کمر و ستون فقرات خود محافظت کنید. سازندگان کفش‌های کپی، با افزایش کیفیت محصول و دوخت، استفاده از فونت‌های مشابه فونت اصلی در لیبل و... راه‌های تشخیص کفش کپی را سخت می کنند؛ اما همچنان روش‌هایی وجود دارد که می‌توان کفش‌های اصلی را شناخت. با این مقاله یادگیری تشخیص اصل بودن کفش آدیداس دشوار نیست؛ فقط کافی است در این مطلب همراه شیکومد باشید.

6 راه تشخیص اصل بودن کفش آدیداس

با وجود اینکه سازندگان کفش‌های کپی سعی کرده‌اند راه‌های تشخیص اصل بودن کتونی ادیداس را حذف کنند، اما همچنان 6 روش مختلف برای شناخت کفش کپی وجود دارد. این راه‌ها در لیبل، متن، شکل لوگو، دوخت و کیفیت محصول کشف می‌شوند.

6 راه تشخیص اصل بودن کفش آدیداس عبارتند از:

  • بررسی شکل لیبل یا برچسب و جعبه
  • بررسی متن روی کفش و لیبل
  • بررسی لوگوی آدیداس
  • بررسی بند کفش کتونی آدیداس
  • بررسی دوخت کفش
  • بررسی شکل و کیفیت ساخت کفش آدیداس

در ادامه هر مورد را بررسی خواهیم کرد.

بررسی شکل لیبل یا برچسب و جعبه آدیداس

بررسی شکل لیبل یا برچسب و جعبه

جعبه کفش‌های آدیداس دارای برچسب واضح، باکیفیت و خوانا هستند. رایج‌ترین رنگ جعبه کفش آدیداس مشکی با سایه‌های آبی یا سفید یا نارنجی هستند.

لیبل برندهای آدیداس در 3 مدل مختلف تولید می‌شود. اگر در لیبل کفش کلمه ی Sample دیده‌اید، به‌این معنی است که این کفش کتونی جز تولیدات محدود محسوب می‌شود.

روی برچسب سایز کشورهای مختلف مانند انگلیس (EN)، آمریکا (US)، فرانسه (FR)، ژاپن (JP) و... قرار می‌گیرد. سایز دو کشور فرانسه و ژاپن به سایز پای ایرانیان نزدیکتر است.

آدیداس از سال 1994 فعالیت‌های خود را به دیگر کشورها منتقل کرده است و اگر روی برند ساخت کشور چین دیده‌اید، دلیلی بر فیک بودن کفش نیست. برای حل این مشکل، فقط کافی است بارکد را بررسی کنید و به سایت اصلی آدیداس بروید.

روی لیبل نباید لکه، جوهر یا خطوط مبهم قرار گرفته باشد. فاصله ی بین حروف US، UK، FR، JP و CHN کفش‌های کپی نزدیک‌تر یا دورتر از کفش‌های اصل است. برای خواندن تاریخ ساخت کفش‌های آدیداس، عدد سمت چپ ماه (12) و عدد سمت راست (16) سال ساخت است.

برای سرچ اصل بودن کفش آدیداس در گوگل، باید کد نوشته شده در کنار ART را در گوگل جستجو و وارد سایت آدیداس شوید. بعد از آن اطلاعات موجود در سایت آدیداس با محصول را مقایسه کنید.

شماره سریال روی کفش با روی جعبه باید مطابقت داشته باشد. مقایسه ی شماره سریال کفش‌ها برای تشخیص اصل بودن کفش آدیداس به‌شما کمک می‌کند. شماره سریال روی کفش برای پای چپ و راست متفاوت است؛ اما در کفش‌های تقلبی در هر دو کفش از شماره سریال یکسان استفاده می‌شود. اگر کفش با شماره سریال متفاوت مانند 3V3L6H8100098 و 3V3L6H8100097 باشد، احتمالا کفش اصل است.

ممکن است تصور کنید یکی از راه‌های تشخیص کفش آدیداس اصل، بررسی نوشته ی MALE/MÂLE روی لیبل باشد. این روش منسوخ شده است؛ زیرا ممکن است سوپراستارهای آدیداس هم از این نوشته استفاده شود یا نشود و اگر در کتونی‌های آدیداس جنسیت کفش مشخص نشده است، دلیلی بر کپی بودن کفش نیست.

بررسی متخصصان اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد که در کفش‌های اصلی، از ® در کنار نام Adidas در قسمت لیبل کفش استفاده می‌شود. اما در کفش‌های کپی، از نماد ® به شکل متفاوت در کنار نام آدیداس قرار می‌گیرد. یکی دیگر از راه‌ها، بررسی فاصله ی نماد ® با حرف Adidas است. در کفش‌های کپی فاصله ی ® با حرف s این برند بسیار کم است و به‌هم برخورد می‌کند. در برخی از کفش‌های آدیداس اورجینال، از نماد ® استفاده نمی‌شود.

بررسی متن روی کفش و لیبل آدیداس

بررسی متن روی کفش و لیبل

در بررسی لیبل نسخه ی اصلی کفش در سایت آدیداس و نسخه ی در دست شما، مشخص می‌شود که ضخامت و خوانایی متن نوشته شده روی برچسب کفش‌های تقلبی نسبت به کفش‌های در سایت آدیداس نازک‌تر یا ضخیم‌تر است. همچنین ضخامت متن قسمت سایز پای کفش برای کشورهای مختلف مانند US، UK، FR، JP و CHN در کفش‌های اصلی برند آدیداس نسبت به کفش‌های کپی نازک‌تر است.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل بودن کفش آدیداس، بررسی فاصله، ضخامت و مدل فونت برند روی کفش است. فونت کفش‌های کپی نسبت به اصلی متفاوت است. فاصله ی بین نقطه ی i با i، میزان گرد بودن حرف s، شکل حرف a و d ممکن است در کفش‌های کپی متفاوت باشد و شما با بررسی این موارد، می‌توانید کپی یا اصل بودن کفش را بهتر تشخیص دهید.

تشخیص کفش سوپراستار آدیداس اصل

اگر به‌دنبال خرید یک کفش سوپراستار هستید، متن SUPERSTAR را روی کفش بررسی کنید. اگر شکل فونت و میزان ضخامت متن نسبت به عکس محصول در سایت آدیداس متفاوت است، احتمالا کفش کپی باشد. شما باید بدانید که در کفش‌های کپی حرف SUPERSTAR به لوگوی آدیداس فاصله بیشتری دارد. اما در کفش‌های اصل این ترازبندی رعایت شده است.

در آخر باید گفت ممکن است در کفش‌های کپی متن سال ساخت و کشور سازنده نسبت به کفش‌های اصلی ضخامت بیشتری داشته باشند. به‌همین‌دلیل لازم است کفش را با عکس در سایت آدیداس مقایسه کنید.

بررسی لوگوی آدیداس

لوگوی کفش‌های کپی سریع‌تر از کفش‌های اصلی فرسوده می‌شود. شما باید با لوگوی آدیداس آشنا باشید. شکل لوگوی کفش‌های کتونی کپی نسبت به اصل متفاوت است یا اینکه لوگو روی کفش دوخته نشده است. در کفش‌های تقلبی لوگو دوخته نمی‌شود یا اگر دوخته شود، فاصله ی بین حروف هم‌تراز نیست. در بیشتر کفش‌های کپی، لوگوی آدیداس به‌صورت برچسب روی کفش چسبانده می‌شود.

بررسی بند کفش کتونی آدیداس

بررسی بند کفش کتونی آدیداس

جنس توری کفش‌های اصلی نسبت به بند یا توری کفش‌های کپی ضخیم‌تر است. در محصولات جدید آدیداس، یک جفت توری اضافی در یک کیسه ی پلاستیکی به‌همراه کفش ارسال می‌شود. کیفیت کیسه ی پلاستیکی بالا است. اما کفش‌های تقلبی بدون توری اضافی محصول به دست مشتری می‌رسد.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل بودن کفش آدیداس بررسی بند یا توری آن است. بند سوپراستارهای معتبر آدیداس نسبت به نسخه ی کپی ضخیم‌تر هستند و سوراخ بند نسل جدید کفش‌های آدیداس، دیگر فلزی نیستند.

بررسی دوخت کفش آدیداس

بررسی دوخت کفش

به‌دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته و اتوماتیک، دوخت کفش‌های آدیداس یکنواخت و منظم است. اما در کتونی‌های تقلبی، کفش به دست بشر یا دستگاه‌های ضعیف‌تر دوخته می‌شود. به‌همین دلیل کفش‌های فیک دوخت نامنظم‌تری دارند.

دوخت کفش‌های کپی قبل از ورود به بازار تحت بررسی قرار می‌گیرد؛ به‌همین دلیل درز دوخت اغلب کفش‌های کپی مشابه اصلی نیست؛ چرا که درز کفش‌های آدیداس اصل مرتب است و هیچ اثری از چسب روی آن نیست.

برخلاف کفش‌های اصل، دوخت کتونی‌های کپی یا بیش‌از حد خمیده یا بیش‌ازحد تیز هستند. دوخت برخی از کتونی‌های نسخه ی کپی یا نازک یا طولانی هستند. اما سوپراستارهای اصلی دوخت‌های ضخیم‌تر و کوتاه‌تری دارند. نخ کفش‌های کپی ممکن است شل باشند.

بررسی شکل و کیفیت ساخت کفش آدیداس

بررسی شکل و کیفیت ساخت کفش آدیداس

میزان خمیدگی قسمت پنجه ی پا در کفش‌های کپی نسبت به اصلی بیشتر است؛ اما در کفش‌های اصلی، نوک کفش صاف‌تر است. به‌عبارتی‌دیگر، کفش‌های اورجینال منحنی و قوس‌دار نیستند.

کیفیت مواد کفش‌های اورجینال نسبت به کپی‌ها بهتر است. در کفش‌های کپی از مواد ارزان و بی‌کیفیت استفاده می‌شود. اگر روی کفش لکه‌های چسب مانده باشد، احتمالا کفش کپی است.

قد، اندازه و مواد کفش‌های اصلی نسبت به هم مشابه است. اما در کفش‌های کتونی کپی، قد، اندازه و کیفیت مواد کفش‌ها متفاوت هستند.

شما باید رنگ کفش‌های ساخته شده توسط آدیداس را بعد از ورود به سایت بررسی کنید. چرا که ممکن است شما کفش طلایی آدیداس خریداری کنید، درحالی‌که آدیداس کفش با این رنگ ساخته نشده است.

سایز کفش‌های کپی یا تقلبی نسبت به نسخه ی اصلی کوچک‌تر است. با این وجود بافت و وزن کفش‌های کپی نسبت به اصلی متفاوت است و کفش‌‌های اصل وزن سبک‌تری دارد.

شاید برای تان مفید باشد:

جمع‌بندی

ما در این مطلب از شیکومد، روش‌های متعددی برای تشخیص اصل بودن کفش آدیداس ارائه کرده‌ایم. از راه‌های تشخیص کفش آدیداس اصل، بررسی کیفیت لیبل، بسته‌بندی، ضخامت متن، غلط‌های املایی، چاپ ضعیف، بررسی هولوگرام، کدهای QR و... است. همچنین با بررسی خطوط دوخت، میزان ناهمواری و منحنی دوخت، شما می‌توانید کپی یا اصل بودن کتونی ادیداس را تشخیص دهید.

شماره سریال کفش‌های آدیداس اصل با هم متفاوت است. اگر کفش شما با شماره سریال یکسان ساخته شده است، مطمئن شوید که کفش اصل نیست.

امیدوریم با این راهنما، هنگام خرید کتونی آدیداس، یک خرید شیرین را تجربه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد