انواع مارک کفش اسپرت [بهترین کفش های اسپرت]

انواع مارک کفش اسپرت [بهترین کفش های اسپرت]

در دنیای مد و فشن، کفش کتونی اسپرت به یکی از عناصر اصلی استایل روزمره و ورزشی تبدیل‌شده است، به‌طوری‌که قشرهای مختلف مردم، بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت، کفش اسپرت کتونی را برای یک پیاده‌روی آرام انتخاب می‌کنند؛ اما با توجه به حجم بالای تنوع برندها و مدل‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین برند کفش کتونی اسپرت ممکن است برای افراد چالش‌برانگیز باشد. به‌طورکلی انواع کتونی‌ به دو کاربرد اصلی تقسیم می‌شوند: انواع کفش‌های اسپرت روزانه و ورزشی. هرکدام از این کفش‌های اسپرت متناسب با کاربردی که دارند، ویژگی‌های خاصی در طراحی و تولید آن‌ها لحاظ شده است.

در ادامه به بررسی انواع مارک کفش اسپرت برای استفاده ی روزمره و ورزشی و همچنین ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب مناسبی از میان بهترین کفش های اسپرت داشته باشید.

انواع مارک کفش اسپرت برای استایل روزمره

کفش اسپرتی که برای کارهای روزمره استفاده می‌کنیم با کفشی که برای فعالیت‌های ورزشی می‌خواهیم بپوشیم تفاوت‌های زیادی در نوع کاربری خود دارد. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا برندهای مختلف با توجه به استراتژی‌هایشان، تمرکز تولید خود را روی یکی از این کاربردها یا هر دوی آن‌ها گذارند.

در این بخش به معرفی انواع مارک کفش اسپرت برای استفادۀ روزمره می‌پردازیم. البته این برندها در حوزۀ کفش‌های ورزشی هم فعال هستند و محصولات درجه‌یکی تولید می‌کنند؛ اما به‌واسطۀ به بازار گستردۀ کفش‌های اسپرت در حال حاضر بخش بزرگی از تولیدشان را به کفش‌های اسپرت روزمرۀ باکیفیت اختصاص داده‌اند.

انواع مارک کفش اسپرت برای استایل روزمره عبارتند از:

کفش اسپرت نایکی (Nike)

یکی از برندهای نام‌آشنا در حوزۀ کفش‌های اسپرت، برند قدیمی و خوش‌نام نایکی است. این برند که امروزه علاوه بر کفش به تولید پوشاک و لوازم ورزشی هم مشغول است، در سال ۱۹۶۴ توسط بیل بُوِرمن و فیل نایت تأسیس شد و در سال ۱۹۷۱ به‌صورت رسمی به NIKE تغییر نام داد.

نایکی با طراحی‌های خلاقانه، رنگ‌های جذاب، محصولات متنوع و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، کفش‌های بی‌نظیری برای استفادۀ روزانه تولید می‌کند. کتونی نایک به شما این امکان را می‌دهد تا با هر سبکی از استایل که دوست دارید، یک اوت فیت شیک و جذاب و درعین‌حال راحت داشته باشید.

مدل‌های نایکی به‌ویژه در میان جوان‌ها بسیار محبوب هستند. برای مثال از انواع کفش‌های پرفروش این برند می‌توان به کتونی نایک جردن اشاره کرد.

کفش اسپرت آدیداس (Adidas)

آدیداس با لوگوی سه خطی مشهورش، یکی دیگر از برندهای درجه‌یک در صنعت تولید لوازم ورزشی است. شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدولف داسلر تأسیس شد. او در سال ۱۹۲۴ با کمک برادرش رودلف کار تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کرد؛ اما به دلایلی این دو برادر پس از مدتی از هم جدا شدند. رودلف پس از جدایی از برادرش، برند پوما را پایه‌گذاری کرد.

برند آدیداس با استفاده از مواد اولیۀ با کیفیت بالا و فناوری‌های نوین، کفش‌های اسپرتی تولید می‌کند که هم بسیار راحت هستند و هم طراحی زیبایی دارند. به همین خاطر کفش‌های این برند به کفش‌هایی پرطرفدار برای استفاده ی روزمره تبدیل‌شده‌اند.

کفش اسپرت پوما (Puma)

پس‌ازاینکه رودولف داسلر از پوما جدا شد، برند خود را پایه‌گذاری کرد و نام آن را رودا گذاشت؛ اما در سال ۱۹۴۸ نام شرکت را به پوما تغییر داد و از آن‌ زمان پوما متولد شد.

کفش‌های برند پوما از قابلیت‌های مناسبی برای استفاده ی روزمره برخوردارند. این کفش‌ها قابلیت نفوذ هوا دارند، جادار و راحت هستند و هنگام پیاده‌روی به پای شما فشار وارد نمی‌کنند و همچنین به دلیل وجود کفی‌های نرمی‌ که در پاشنه ی آن‌ها قرارگرفته است، راه رفتن و حتی دویدن را برایتان بسیار راحت می‌کنند.

بهترین کفش های اسپرت

انواع مارک کفش اسپرت برای فعالیت‌های ورزشی

پس از آشنایی با انواع مارک کفش اسپرت مناسب استفاده ی روزمره، به بررسی برندهایی می‌پردازیم که به‌صورت ویژه‌ای روی تولید کفش‌های اسپرت ورزشی در رشته‌های مختلف روی آورده‌اند. در ادامه به معرفی چند برند برتر کفش اسپرت ورزشی می‌پردازیم.

انواع مارک کفش اسپرت برای فعالیت‌های ورزشی عبارتند از:

کفش اسپرت آسیکس (ASICS)

برند اسیکس در سال ۱۹۴۹ در ژاپن توسط کیهاچیرو اونیتسوکا پایه‌گذاری شد. این شرکت تمرکز اصلی تولید خود را روی طراحی و تولید تجهیزات فوتبال، دو، تنیس، بدمینتون، اسکواش، هنرهای رزمی، کریکت، گلف، کشتی و والیبال معطوف کرده است.

به همین دلیل کتونی اسیکس ازجمله انواع مارک کفش اسپرت تخصصی برای ورزش‌های مختلف به شمار می‌رود. استفاده از آخرین دستاوردهای فیزیولوژیکی به همراه فناوری‌های پیشرفته باعث شده است کفش‌های ورزشی اسیکس فشار، ضربه و نیرو را در امتداد کف پا به‌صورت افقی پخش کنند. به همین خاطر ورزشکارها با پوشیدن کفش‌های این برند، بدون احساس درد و فشار مضاعف می‌توانند تمرین بهتری داشته باشند.

کفش اسپرت نیو بالانس (New Balance)

از دیگر انواع مارک کفش اسپرت می‌توان به محصولات بی‌نظیر شرکت آمریکایی نیوبالانس اشاره کرد. این شرکت در سال ۱۹۰۶ تأسیس شد.

ازجمله ویژگی‌های مهم در تولید انواع کتونی نیو بالانس طراحی منحصربه‌فرد این کفش‌ها با تمرکز بر تعادل و پشتیبانی همه‌جانبۀ کفش از پای ورزشکار است. این مسئله سبب می‌شود تا کفش‌های این شرکت برای انواع ورزش‌ها کاربردی و مناسب باشد. این برند با استفاده از مواد باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته کفش‌هایی را تولید می‌کند که بتوانید هنگام تمرین و ورزش بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

کفش اسپرت آندر آرمور (Under Armour)

برند آندر آمور یکی دیگر از انواع مارک کفش اسپرت است. این شرکت آمریکایی توسط کوین پلانک، کاپیتان ۲۳ ساله ی تیم فوتبال دانشگاه مریلند، در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد.

شرکت آندر آرمور با تمرکز بر حفظ قدرت و کیفیت و همچنین انعطاف‌پذیری کفش‌هایش، محصولاتی تولید می‌کند که برای ورزش‌های پویا و حرکت‌های شتاب‌زده بسیار مناسب هستند. کفش‌های آندر آرمور با استفاده از مواد مقاوم و فناوری‌های متنوعی تولید می‌شوند که هنگام انجام تمرین‌های ورزشی به شما انرژی و پشتیبانی لازم را ارائه می‌دهند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی انواع مارک کفش اسپرت و بهترین کفش‌های اسپرت برای استفاده ی روزمره و ورزشی پرداختیم و تلاش کردیم با بیان ویژگی‌های محصولات هر یک از این برندها، با آنها آشنا شوید تا در کنار مقاله راهنمای خرید کتونی، اطلاعات مفید برای انتخاب کتونی آماده کرده باشیم.

اما برای انتخاب مناسب‌ترین برند و مدل کفش کتونی اسپرت همچنان باید به نیازها، سلیقه و فعالیت‌های خود توجه کنید.

اگر شما هم تجربه‌ای در خرید محصولات هر یک از این برندها دارید خوشحال می‌شویم نظر و تجربه ی خودتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد