انواع پاشنه کفش زنانه

انواع پاشنه کفش زنانه

کفش‌ها ممکن است بخش کوچکی از استایل هر شخصی به نظر برسند، اما همین بخش کوچک می‌تواند تأثیر زیادی در جذابیت ظاهری بگذارد. در برخی موارد، کفش‌ها حتی تنها ستاره استایل هستند! وقتی صحبت از خرید کفش دخترانه و زنانه به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین موارد که باید به آن توجه داشت، انواع پاشنه کفش زنانه است. با وجود انواع مختلفی از کفش‌های پاشنه‌دار برای انتخاب، درک تفاوت‌های بین آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. این راهنما به شما کمک می‌کند تا بتوانید انواع پاشنه را بشناسید و ارتفاع و طرح کلی مناسب برای خود را پیدا کنید. با شیکومد همراه باشید.

معرفی 9 نمونه از معروف‌ترین انواع پاشنه کفش زنانه

یکی از بزرگ‌ترین تمایز بین انواع پاشنه، شکل خود پاشنه است. یک تغییر ظاهری کوچک در طراحی می‌تواند بر ظاهر معمولی یا شیک یک کفش تأثیر بگذارد. همچنین در میزان راحتی کفش نیز دخیل است.

انواع پاشنه کفش زنانه عبارتند از:

  1. پاشنه بلوکی
  2. پاشنه کوبایی
  3. پاشنه مخروطی
  4. پاشنه فلر
  5. پاشنه تزئینی
  6. پاشنه پومپادور
  7. پاشنه گربه‌ای
  8. پاشنه ویرگولی
  9. پاشنه استیلتو

در ادامه به معرفی هرکدام از این مدل پاشنه ها می پردازیم.

پاشنه بلوکی

1. پاشنه بلوکی

کفش‌های پاشنه بلوکی اولین مدل از انواع پاشنه کفش زنانه هستند که بیشترین میزان راحتی را حین پوشیدن آن‌ها حس خواهید کرد. این طرح که به‌ عنوان کفش‌های پاشنه درشت نیز شناخته می‌شود، دارای یک پاشنه ضخیم مربعی شکل شبیه یک بلوک است.

سطح بزرگ پاشنه با توزیع یکنواخت وزن بدن راه رفتن را آسان‌تر می‌کند.

2. پاشنه کوبایی

پاشنه کوبایی بسیار شبیه به پاشنه بلوکی است، اما از نظر ارتفاع کوتاه‌تر است. در واقع پاشنه بلوکی می‌تواند کاملاً بلند باشد، در حالی ‌که کفش‌های پاشنه‌دار کوبایی معمولاً برای چکمه‌های کامبت، چکمه‌های کابوی و چلسی و کفش‌های لوفر و آکسفورد استفاده می‌شوند و ارتفاع کمتری دارند.

3. پاشنه مخروطی

اگر به دنبال خرید کفش با ظاهر خاص و منحصر‌به‌فرد هستید، پاشنه مخروطی انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. این پاشنه مطابق با نام خود، دارای طراحی مخروطی شکل با پایه ضخیم بوده که کم‌کم باریک و ظریف می‌شود.

به دلیل داشتن تکیه‌گاه مناسب در بخش پایه، راه رفتن با این مدل پاشنه برای شما سخت نخواهد بود.

4. پاشنه فلر

این مدل از انواع پاشنه کفش زنانه دارای طراحی مخروطی معکوس است، یعنی قسمت بالایی و پایه آن باریک‌تر بوده و به‌ تدریج به سمت پایین بزرگ‌تر می‌شود. این نوع پاشنه در دهه 1970 به محبوبیت رسید و امروزه کمی نوستالژی است.

پاشنه تزئینی

5. پاشنه تزئینی

اگر به دنبال یک فرم پاشنه جسور هستید، این مدل برای شما مناسب است. در این سبک شکل پاشنه بسیار متفاوت بوده و شاهد پاشنه‌های ساده کروی شکل تا طرح‌های عجیب‌تر مانند گل‌ها، حیوانات، قلب‌ها و... هستید.

داشتن یک جفت از این مدل پاشنه برای استایل‌های خاص بی‌ضرر نیست.

6. پاشنه پومپادور

پاشنه قرقره‌ای یا پاشنه پومپادور که با نام‌های پاشنه آنتوانت یا پاشنه لویی نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از انواع پاشنه کفش زنانه از نوع فرانسوی است. این مدل پاشنه از قرن هفدهم تا دهه 1920 محبوبیت داشت. پاشنه فرانسوی دارای طرح ساعت شنی بود؛ بالا پهن، وسط نازک و پایین خمیده برای ثبات بیشتر.

7. پاشنه گربه‌ای

پاشنه بچه‌گربه یا گربه‌ای یکی دیگر از انواع پاشنه کفش زنانه به شمار می‌رود که در واقع کوتاه‌ترین نوع پاشنه است و معمولاً بین 2 تا 4 سانتی‌متر ارتفاع دارد. این مدل پاشنه انتخاب عالی برای افرادی است که به‌ تازگی کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشند یا برای افرادی که می‌خواهند قد خود را کمی افزایش دهند بدون اینکه راحتی پای خود را به خطر بیندازند.

8. پاشنه ویرگولی

انحنای این مدل پاشنه باعث شده تا شبیه به ویرگول به نظر برسد و این نام برای آن انتخاب شود. یکی از مدل‌های کلاسیک پاشنه بوده و با تغییراتی اندک در طراحی هنوز نیز طرفداران خاص خود را دارد. ارتفاع این مدل پاشنه اغلب زیاد نیست و به ‌راحتی می‌توان با آن راه رفت.

پاشنه استیلتو

9. پاشنه استیلتو

کفش پاشنه بلند از نوع استیلتو یک نوع پاشنه معروف بوده که در دهه 1950 به شهرت رسید و از آن زمان تا به امروز در دنیای مد پرطرفدار باقی مانده است. شکل طراحی آن به پاها کمک می‌کند تا بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسند، با این‌ حال برای راه رفتن به آن‌ها نیاز به تمرین دارید.

انواع پاشنه کفش زنانه از نظر ارتفاع

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حین خرید کفش زنانه باید به آن توجه داشت، ارتفاع پاشنه است. این امر به‌خصوص برای کسانی که تا به‌ حال کفش پاشنه‌دار نپوشیده‌اند یا به دنبال خرید کفشی برای استفاده روزمره هستند، اهمیت زیادی دارد.

انواع پاشنه‌های کفش زنانه را از نظر ارتفاع می‌توان به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

  • کفش پاشنه کوتاه: اندازه یک پاشنه کوتاه بین 2 تا 4 سانتی‌متر از زمین است. این مدل پاشنه یک گزینه خوب برای افرادی است که از کفش تخت فراری هستند اما دوست ندارند راحتی پاهایشان به خطر بیفتد.
  • پاشنه متوسط: این مدل پاشنه فاصله بین 5 تا 7 سانتی‌متر از سطح زمین دارد. ممکن است افرادی را دیده باشید که در ادارات یا در رویدادهای نیمه‌رسمی کفش‌هایی با چنین پاشنه‌ای به پا می‌کنند. ارتفاع این مدل پاشنه فشار زیادی به پا وارد نخواهد کرد و پوشیدن کفش‌ها را برای مدت طولانی‌تری آسان‌تر می‌کند.
  • پاشنه بلند: یک پاشنه بلند بین 7 تا 15 سانتی‌متر ارتفاع دارد و برای تولید انواع صندل و کفش مجلسی از آن استفاده می‌شود. به دلیل ارتفاع پاشنه برای موقعیت‌های رسمی، خاص و مهمانی مناسب است و نمی‌توان مدام آن را به پا کرد.
  • پاشنه بسیار بلند: در میان انواع پاشنه کفش زنانه این مدل پاشنه برای کسانی که جرئت و جسارت استایل خاص و افزایش قد را دارند گزینه بسیار مناسبی است. این مدل کفش دارای پاشنه 15 تا 20 سانتی‌متر و حتی بیشتر است که باعث افزایش چشمگیر قد می‌شود و می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسد. پوشیدن این نوع کفش‌های پاشنه‌دار نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد.

انواع پاشنه کفش

نکات مهم برای انتخاب نوع پاشنه کفش

خرید یک مدل کفش زنانه با پاشنه بلند نیازمند دقت به یکسری نکات مهم و ضروری است که عبارت‌اند از:

  • میزان راحتی: اگر به ‌تازگی پا در دنیای کفش پاشنه‌دار گذاشته‌اید و سابقه پوشیدن چنین کفشی را ندارید، بهتر است از پاشنه‌های کوتاه‌تر و پهن‌تر استفاده کنید تا راحت باشید. همچنین برای استفاده طولانی مدت هم چنین کفش‌هایی انتخاب بهتری هستند.
  • موقعیت و مناسبت: پاشنه کفش روی ظاهر آن اثر دارد و باعث می‌شود برای موقعیت خاصی مناسب باشد. برای محیط اداری و نیمه‌رسمی بهتر است به سراغ کفش‌هایی با پاشنه کوتاه‌تر بروی؛ در عوض برای مهمانی شبانه و مجالس پاشنه بلندتر انتخاب بهتری است و شما را کشیده نشان خواهد داد.
  • اندازه کفش و تناسب آن با پا: اندازه و شکل پاهای خود را قبل از خرید در نظر بگیرید. کفش‌های تنگ با پاشنه بسیار بلند در طولانی مدت باعث کمردرد و پا درد می‌شود. همچنین اگر کفش بیش از حد گشاد و پهن‌تر از پای شما باشد، ممکن است پاهای شما لیز بخورند و احتمالاً به خود آسیب برسانید.

شاید برای تان مفید باشد:

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با انواع پاشنه کفش زنانه آشنا کنیم. توجه به شکل پاشنه و طول آن در راحتی شما اثر زیادی دارد. برای همین توصیه می‌شود در صورت نداشتن تجربه در زمینه پوشیدن کفش پاشنه بلند به سراغ مدل‌هایی با پاشنه کوتاه‌تر بروید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد