چرا صندل بپوشیم؟

چرا صندل بپوشیم؟

آیا افراد از صندل فقط برای اینکه پوشیدن آن راحت است استفاده می‌کنند؟ خیر! ما باید همان طور که مواظب موهای مان هستیم، از پاهایمان هم مواظبت کنیم. صندل‌ها که در مدل‌های مختلف مانند پاشنه‌دار، طبی و... تولید می‌شوند، مزایای زیادی مانند قابلیت شستو، سبکی و... دارند. در این مطلب از شیکومد شما را با 10 دلیل برای رسیدن به پاسخ سوال چرا صندل بپوشیم؟ آشنا می‌کنیم و نشان می‌دهیم که چرا خرید صندل می‌تواند یکی از بهترین‌ها راه‌ها برای شما باشد.

چرا صندل بپوشیم؟ (10 دلیل مهم)

نداشتن صندل باعث می‌شود میل شما به بیرون رفتن در فصل گرما کمتر شود. پوشیدن صندل نه‌تنها راحتی و سلامت پاها را تضمین می‌کند، بلکه به‌شما کمک می‌کند در فصل گرم سال با استایل و تنوع بیشتری ظاهر شوید.

صندل یکی از گزینه‌های جذاب و بی‌نظیر است که پوشیدن و خارج‌کردن آن از پاهایتان راحت است. پوشیدن صندل به‌جای کفش‌های کتونی در فصل گرما، مزایای زیادی مانند خنک نگه‌داشتن پاها، جلوگیری از تعریق بیش‌از حد پاها و... دارند. به‌همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند در فصل گرما به‌جای کفش، صندل بپوشند.

10 دلیل برای اینکه باید صندل بپوشیم عبارتند از:

  1. سادگی در نگهداری
  2. همچنان مد روز هستند!
  3. راحتی
  4. جلوگیری از لغزش در خانه و بیرون
  5. کمتر عرق کردن پاها
  6. قابل شستشو
  7. سلامت پا
  8. دارای وزن سبک
  9. ست شدن با تیپ‌های مختلف
  10. قیمت مقرون به صرفه

در ادامه هر مورد را توضیح می دهیم.

سادگی در نگهداری

اگر یک کفش کتانی خاکی شود، نمی‌توان به راحتی آن را شُست. اما نگهداری صندل نسبتا راحت است و اگر خاکی شود، به‌راحتی می‌توان با آب آن‌ را تمیز کرد. ازطرفی‌دیگر، کفش کتانی زیر نور آفتاب نسبت به صندل آسیب بیشتری می‌بیند. البته توصیه می‌شود که صندل‌های چرمی را با آب تمیز نکنید. چرا که جنس چرم طبیعی است و آسیب بیشتری نسبت به صندل‌های لاستیکی و... می‌بیند.

چرا صندل بپوشیم؟

همچنان مد روز هستند!

شاید در فصل زمستان از خودتان بپرسید که چرا صندل بپوشیم؟ هوا سرد است و مناسب پوشیدن صندل نیست. اما در دنیای مد و پوشاک، انتخاب یک استایل جذاب همیشه اولویت دارد. صندل در سبک و رنگ‌های مختلفی ساخته و طبق مد روز به بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید صندل را با لباس‌های بهاری، تابستانی، پاییزی و زمستانی ست کنید و چه در حال خرید باشید و یا در حال قدم‌زدن در ساحل‌های شمال یا جنوب، می توانید آن را بپوشید.

راحتی

یکی از راحت‌ترین کفش ها برای پا، به‌دلیل نداشتن بند، سگک، زیپ و...، صندل است. صندل را می‌توان سریع‌تر از سایر کفش ها پوشید یا اینکه آن‌را خارج‌کرد. با پوشیدن صندل هر لحظه می‌توانید انگشتان خود را تکان دهید و مانع به‌خواب رفتن پاها شوید.

شما با صندل به‌راحتی می‌توانید در شن‌های قدم بزنید یا اینکه به استخر بروید. این صندل‌ها بعد از برخورد با آب سریع خشک می‌شوند و مقاومت خوبی در مقابل آب نسبت به کفش‌ها دارند.

جلوگیری از لغزش در خانه و بیرون

در جاهایی که کف صاف دارند، استفاده از صندل که رویه ی ناهموار دارند، یکی از راه‌های جلوگیری از حوادثی مانند لغزیدن و برخورد به زمین است. استفاده از یک صندل با رویه ی ناهموار در منزل یا بیرون از منزل می تواند به شما کمک کند.

دلایلی برای پوشیدن صندل

کمتر عرق کردن پاها

برخلاف کفش‌های کتانی، فضای رویه ی صندل باز است و پاها به‌راحتی با هوا در تماس هستند. همین باعث می‌شود که در فصل بهار و تابستان در هوای گرم، بتوانید با پوشیدن صندل مانع عرق و بو کردن پاها شوید.

عرق‌نکردن پاها باعث می‌شود صندل شما همیشه خشک بمانند و احتمالا رطوبت و رشد قارچ‌ها کاهش پیدا می‌کند. پس پوشیدن صندل، یکی از راه‌های سالم نگه‌داشتن پاها است. به عبارت دیگر، اکثر کفش ها در فصل گرما بعد از یک پیاده‌روی مثلا برای خرید روزمره رطوبت ایجاد می‌کنند و باعث خارش یا تاول پاها می‌شوند. اما صندل به‌دلیل باز بودن رویه، دچار رطوبت نمی‌شود و احتمال تاول زدن پاهای شما کاهش می‌یابد.

قابل شستشو

کفش‌ها وقتی خیس می‌شوند، تا چند ساعت یا چند روز رطوبت دارند. اما صندل علاوه‌براینکه قابل شستشو است، بعد از برخورد با آب در استخر، دریا یا یک گودال پر از آب، سریع تر خشک می‌شود.

سلامت پا

سطح زمین خانه‌ها سفت است و برخی از انسان‌ها از صندل استفاده می‌کنند تا پای آن‌ها احساس درد نکند. برخی از صندل‌ها طراحی ارگونومیک دارند و مانع درد پا و کمر می‌شوند. اگر کمر درد دارید یا اینکه خارپاشنه دارید، پوشیدن صندل می‌تواند درد شما را کاهش دهد. بهتر از قبل از خرید، از پزشک یا افراد با تجربه مشورت بگیرید تا یک صندل مناسب را انتخاب کنید.

دارای وزن سبک

وقتی قصد دارید چند ساعت خارج از خانه قدم بزنید، کفش‌ها باعث خستگی پاها می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بارز صندل‌ها، سبک‌وزن‌بودن آن است. پوشیدن صندل در مدت طولانی راحت‌تر است و پاها احساس خستگی نمی‌کنند. کم وزنی صندل، باعث جابه‌جایی و حمل راحت آن می‌شود. مواد تشکیل دهنده ی صندل‌ها، سبک، باکیفیت و بادوام هستند.

به چه دلیل صندل بپوشیم؟

ست شدن با تیپ‌های مختلف

برخی از بانوان برای شرکت در دورهمی‌های دوستانه و رسمی، پیاده‌روی، خرید، سفر و... از صندل استفاده می‌کنند. صندل به‌خوبی با انواع شلوارها مانند جین سیاه یا آبی، دامن، شلوار دم‌پا گشاد، اسلش و... ست می‌شود. یک صندل مجلسی سفید با رگه‌های سیاه را می‌توان با یک دامن سیاه ست کرد و در یک مهمانی حضور یافت. یا اینکه می‌توانید صندل طرح لی را با شلوار جین ست کنید.

اگر قرار است در فصل تابستان به یک مجلس رسمی مانند عقد یا عروسی بروید، به‌راحتی می‌توانید خیال خودتان را با تهیه ی یک صندل مجلسی راحت کنید. این مدل صندل‌ها در رنگ‌های مختلف مانند سیاه، سفید و... تولید می‌شود.؟

بیشتر بخوانید:

قیمت مقرون به صرفه

معمولا قیمت صندل از سایر کفش ها ارزان تر است؛ به‌همین دلیل صندل‌ها یکی از گزینه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌روند. شاید شما بتوانید به‌جای خرید یک جفت کفش، دو جفت صندل خریداری کنید و آن‌ها را با لباس مختلف ست کنید.

بیشتر بدانید:

جمع بندی

یکی از دلایلی که از صندل در مناطق خیس مانند استخر و ساحل استفاده می‌شود، این‌است‌که صندل سریع‌تر خشک می‌شود. یعنی اگر در فصل بهار با صندل به شمال رفته‌اید و ناگهان هوا بارانی شد، خیال شما راحت است؛ چون می‌دانید صندل‌ها سریع تر خشک می‌شوند.

از نکات قوت صندل می‌توان به خنک نگه‌داشتن پاها در تابستان، جلوگیری از تعریق بیش‌از حد پاها، پیشگیری از مشکلات پوستی و... اشاره کرد. صندل باعث می‌شود شما در فصل تابستان هم با خیال راحت قدم بزنید و به‌فکر رطوبتی شدن پا و جوراب‌تان نباشید. پس اگر در فصل تابستان قرار است پیاده‌روی کنید، بهتر است به‌جای استفاده از سایر کفش ها، از یک صندل شیک استفاده کنید.

خانم‌ها می‌توانند با انتخاب صندل‌های زیبا و شیک، علاوه‌بر راحتی پاها، ظاهری جذاب و مدرن برای خود بسازند. چون صندل‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند و ست‌کردن آن با لباس‌های مختلف مانند شلوار جین و... راحت است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد